|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
جان کربی گفت: رفتار ایران با ملوانان آمریکایی بازداشت شده در خلیج فارس مشمول کنوانسیون ژنو نمی شود زیرا ما با ایران در حال جنگ نیستیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز تاسف از دیدن تصاویر دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط ایران، گفت این اقدام مشمول کنوانسیون ژنو نمی شود.

به نقل از هیل، در حالی که بسیاری از رسانه های غربی از رفتار خوب مقامات ایرانی نسبت به تفنگداران بازداشت شده آمریکایی در خلیج فارس خبر دادند، جان کربی سخنگوی وزرات خارجه آمریکا از دیدن تصاویر بازداشت آنها ابراز تاسف کرد.

جان کربی گفت: رفتار ایران با ملوانان آمریکایی بازداشت شده در خلیج فارس مشمول کنوانسیون ژنو نمی شود زیرا ما با ایران در حال جنگ نیستیم. وی گفت: پروتکل های کنوانسیون ژنو یک سری قوانین در مورد اسرای جنگی تعریف کرده است که در مورد ایران صدق نمی کند.

کربی افزود: به نظر می رسد این قوانین در مورد بازداشت ۱۰ ملوان آمریکایی عملی نبوده است. وی در ادامه ادعا کرد بر اساس تصاویر منتشر شده از تفنگداران، وضعیت نگهداری آنها مطلوب نبوده است و به نظر می رسد در یک سلول زندانی شده بودند.

این در حالی است که یکی از تفنگداران در مصاحبه با تلویزیون ایران از ورود اشتباه به آبهای ایران عذرخواهی کرد.

با این حال کربی می گوید پخش چنین تصاویری از ملوانان آمریکایی قوانین کنوانسیون ژنو را نقض کرده است. وی مدعی شد ایران با این اقدام اهداف تبلیغاتی خود را دنبال می کرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین