|
|
امروز: چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت و گویی تلفنی با عبدالله دوم پادشاه اردن درباره مذاکرات سوری گفت و گو کرده و دو طرف حمایت خود را از این مذاکرات اعلام و خواستار ازسرگیری هر چه سریعتر آن شدند.
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه و پادشاه اردن در خصوص بحران سوریه گفت و گو کرده و حمایت خود را از تلاش های سازمان ملل برای برگزاری مذاکرات سوری که قرار است روز 25 ماه ژانویه در ژنو برگزار شود، اعلام کردند.
پوتین و عبدالله دوم بر ضرورت اتحاد و انسجام بین المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی و افراط گرا تاکید کردند.
دو طرف همچنین برای افزایش همکاری های روسیه و اردن در چارچوب «ساز و کار امان» برای هماهنگی تلاش های مشترک ضدتروریستی توافق کردند.
بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، «ساز و کار امان» مکانیسمی است که در چارچوب آن اردن با برخی کشورها برای مبارزه با تروریست ها همکاری می کند.
سران روسیه و اردن همچنین در خصوص برخی موضوعات همکاری های دوجانبه گفت و گو و تبادل نظر کردند.
روسیه و اردن روابط خوبی دارند و در عرصه هایی همچون سیاسی و اقتصادی همکاری می کنند اما این همکاری ها با توجه به ظرفیت های محدود اردن چندان گسترده نیست و حجم مبادلات بازرگانی این کشور با روسیه از چند صد میلیون دلار فراتر نمی رود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین