|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۷۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
صبح شنبه در کرمان بودم و بعد ازظهر به تهران آمدم ودر نشست نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با سیاست گذاری پس از برجام شرکت کردم.
محسن جلالپور از حضور تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی در سفر رئیس جمهور به کشورهای ایتالیا و فرانسه که قرار است از پنجم تا هفتم بهمن ماه انجام شود خبر داد. او همچنین با ارائه گزارشی از اقداماتش در این هفته، می‌گوید: هفته‌ای پر از امید را پشت سر گذاشته‌ام.

 محسن جلالپور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، اخیرا در کانال شخصی‌اش در تلگرام نوشته است: «دو خبر خوب:

خبر اول اینکه:
طبق هماهنگی دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون، اعضای منتخب بخش خصوصی و هیأت نمایندگان اتاق‌های کشور، صبح روز سه شنبه هفته آینده در محل سالن اجلاس سران و در همایش «اجرای برجام، فصلی نو دراقتصاد کشور» با رئیس جمهور روحانی دیدار می‌کنند. یکی از اهداف برگزاری این همایش، تجلیل از خدمات شایسته دکتر محمدجواد ظریف و تیم هسته‌ای کشورمان است. دراین همایش که وزرای اقتصادی نیز حضور خواهند داشت، مختصات اقتصاد ایران پس از تحریم و الزامات سیاست گذاری این دوران ترسیم خواهد شد.

خبر دوم اینکه:
سفر رئیس جمهور روحانی و هیأت همراه به کشورهای ایتالیا و فرانسه که به دلیل عملیات تروریستی پاریس به تعویق افتاد، از پنجم تا هفتم بهمن ماه انجام خواهد شد. در این سفر تعدادی از اعضای اتاق که از طریق سایت اتاق ایران ثبت نام کرده‌اند نیز حضور خواهند داشت.»

به گزارش اقتصادنیوز، رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین در آخرین پست خود در تلگرام با عنوان «صدای پای امید در میان ده‌ها جلسه کاری» از هفته‌ای که پشت سر گذاشته گزارشی ارائه کرده است:

«روزهای کاری این هفته هم تمام شد. با این حال امروز دوجلسه مهم پیش رو دارم. اولی درباره سفر هیأت ایرانی به ایتالیا و فرانسه است که با حضور رئیس جمهور روحانی تشکیل می‌شود و نشست بعدی امشب است که با حضور وزیر بهداشت و استاندار کرمان و بیش از صد پزشک کرمانی ساکن تهران برگزار خواهد شد. این هفته امکان سفر به کرمان راپیدا نکردم، اما آغاز هفته را در شهر دوست داشتنی‌ام گذراندم و در بزرگداشت صادرکنندگان بر‌تر استان شرکت کردم. به هرحال هفته متنوع و شلوغی بود بود با کلی حاشیه و متن.

شنبه:
صبح شنبه در کرمان بودم و بعد ازظهر به تهران آمدم ودر نشست نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با سیاست گذاری پس از برجام شرکت کردم.

یکشنبه:
صبح یک شنبه صبحانه را با دکترآخوندی صرف کردیم و پس از آن، با دوستان خوب مطبوعاتی از زحمات مدیر قبلی روابط عمومی تقدیر کردیم و به مدیر جدید خیر مقدم گفتیم.

دوشنبه:
دوشنبه نشست توجیهی در ارتباط باگشایش اعتبار اسنادی برگزار کردیم و با دکتر تخت روانچی و مدیران بانکی و بورسی بحث و تبادل نظر کردیم. پس از آن، با وزیر اقتصاد اسلوونی و هیأت تجاری همراه جلسه داشتیم و پس از آن، درنشستی مربوط به آب و خشکسالی شرکت کردم. نشست با اتاق ایران و کانادا در ارتباط با هماهنگی سفر هیأتی اقتصادی به این کشور هم جزو برنامه‌های روز دوشنبه بود.

سه‌شنبه:
روز سه شنبه با حضور رئیس جمهور روحانی، وزرای اقتصادی و مسئولان نهاد ریاست جمهوری، برنامه سفر رئیس جمهور چین را مرور کردیم. پس از آن در نشستی به ریاست معاون اول رئیس جمهور، صادرات به روسیه را امکان سنجی کردیم. با شرکت درهمایش بهره وری، روز سه شنبه را به پایان رساندم.

چهارشنبه:
در جلسه سازمان بازرسی کل کشور شرکت کردم که موضوعش بررسی مسائل اقتصادی و مشکلات بنگاه‌ها بود. پس از آن با مدیران اتاق ایران و چین در رابطه با سفر رئیس جمهور چین به ایران جلسه‌ای برگزار کردیم.

راستش هفته‌ای پر از امید را پشت سر گذاشته‌ام. شاید خیلی‌ها دوست دارند نا‌امیدی را به جامعه تزریق کنند اما من این هفته امیدوار‌تر شدم. شاید این هفته از این جهت برایم مهم است که تا ساعاتی دیگر، فصلی جدید در ایران عزیزمان شروع می‌شود. فصلی که امیدوارم نتیجه‌اش افزایش رفاه مردم خوب و توسعه کشور عزیزمان ایران باشد.»

منبع: اقتصاد نیوز



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین