|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
فرمانده ارشد شناورهاي آمريکايي گفت: ورود به آب‌هاي سرزميني ايران اشتباه بود و بابت اين اشتباه عذر مي‌خواهيم.
ديويد نارکر فرمانده ارشد شناورهاي آمريکايي که عصر روز گذشته توسط نیروهای سپاه پاسداران توقیف و امروز آزاد شدند، با اشاره به جزئیات ماجرا گفت: ما از کويت به بحرين مي‌رفتيم که يک اشتباه رخ داد و ما نادانسته وارد آب‌هاي سرزميني ايران شديم.

وي که ۲۷ سال دارد، ادامه داد: نشانه‌هايي بر روي صفحه مکان‌ياب شناور ديدم که نشان دهنده اين بود که اينجا آب‌هاي سرزميني ايران است، اما من اشتباه کردم و وارد اين محدوده شديم و از اين اشتباه عذرخواهي مي‌کنم.

فرمانده ارشد شناورهاي آمريکايي با تشکر از رفتار ايراني‌ها با خود و همکارانش گفت: رفتار ايراني‌ها با ما بسيار خوب بود و از آنها سپاسگزاريم.

نارکر درباره لحظه دستگيريشان به دست نيروهاي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: شناورهاي ايراني به ما نزديک شدند، آنها مسلح بودند و ما تلاش کرديم که با آنها صحبت کنيم ولي دستگيرمان کردند.

او که اهل ايالت شيکاگو امريکا و مجرد است، گفت: دوست دارد هرچه زودتر به کشورش برگردد.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۶:۳۰ سه شنبه ۲۲ دي دو فروند شناور رزمي آمريکايي حامل ۱۰ تفنگدار مسلح (۹ مرد و يک زن) وارد آب‎هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران در حوالي جزيره فارسي شده بود که واحدهاي شناوري رزمي منطقه دوم نيروي دريايي سپاه آنها را توقيف و به جزيره فارسي منتقل کردند.

این افراد پس از بررسی صحت ادعایشان مبنی بر ورود اشتباه به محدوده آبهای سرزمینی جمهوی اسلامی ایران و عذرخواهی، ظهر امروز در آبهای بین‌المللی رها شدند.
منبع:خبر گزاری صداو سیما

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
0
دولت بهار: معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ایران در موضوع ملوانان بازداشت شده این کشور، خواستار عذرخواهی نشد و واشنگتن از تهران عذرخواهی نکرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین