|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در کشور، هشت طرح ملی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.
علی جنتی عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان بیان کرد: امسال هشت طرح ملی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور وجود دارد که با توجه به وضعیت مالی، بیشترین اعتبار به استان های قم و گیلان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به پروژه تالار مرکزی رشت افزود: بخش هایی از این مجموعه که در حال حاضر آماده است، برای دهه فجر امسال افتتاح شود و افتتاح مابقی بخش ها از جمله سالن کنسرت، می تواند به زمانی بعد موکول شود.
پروژه تالار مرکزی رشت که احداث آن از سال 86 آغاز شده، یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت 12 هزار مترمربع شامل سالن کنسرت با ظرفیت یک هزار و 200 نفر، سالن تئاتر با ظرفیت 600 نفر ، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت یکصد نفر ، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت 150 نفر و همچنین گالری هنرهای تجسمی و فضاهای نمایشگاهی ، آرشیو موسیقی و کتاب تخصصی در حال ساخت است.
با بهره برداری از تالار مرکزی رشت، 30 درصد به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.
طی امسال برای تکمیل این پروژه، 150 میلیارد ریال هزینه شده است.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عصر چهارشنبه وارد استان گیلان شد و در فرودگاه سردارجنگل رشت مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
علاوه بر دیدار با محمدعلی نجفی استاندار گیلان ، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز دیدار می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (پنجشنبه) در همایش بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود، سخنرانی می کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین