کد خبر: ۷۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
دیروز، آسوشیتد پرس گزارش داد که برجام احتمالا از روز جمعه اجرایی می شود و سایه سیاه هیولای تحریم‌ها از روی سر مردمان سرزمین تمدن و دانش (پارس) برداشته خواهد شد. همان روزی که روز عزای سعودی ها و صهیونیست هاست.
دفتر اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته باصدور بیانیه ای اعلام کردباتوجه به اینکه اوباما قبلا نیز به صراحت اعلام کرده هر گونه قانونی که مانع اجرای موفق برجام گردد را وتو خواهد کرد،اگر«قانون شفافیت در تأمین مالی تروریسم ایران»(موسوم به قانون H.R.3662) به رئیس جمهور ارائه گردد، وی آن را وتو خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «دولت اوباما قویا مخالف قانون شفافیت در تأمین مالی تروریسم ایران (موسوم به قانون H.R.3662) است، چرا که این قانون توانایی دولت آمریکا در اجرای تعهداتش تحت این توافق را با موضوعات غیر هسته‌ای غیر مرتبط گره می زند و به‌این ترتیب مانع از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توسط دولت آمریکا مي‌شود.»بیانیه دفتر اوباما می افزاید:«این قانون شامل مفادی است که تعهدات آمریکا تحت برجام برای خارج کردن اسامی برخی از اشخاص و نهادهای ایرانی، از جمله بانک‌ها؛ از لیست تحریم‌ها را با موضوعات غیرهسته ای خارج از برجام مرتبط می سازد و با ایجاد مانع بر سر راه دولت آمریکا برای اجرای تعهداتش تحت برجام، ممکن است منجر به فروپاشی ترتیبات جامع دیپلماتیکی باشد که به‌طور صلح آمیز و به‌صورت قابل راستی آزمایی مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای مي‌شود.»بیانیه می افزاید:«این امر همچنین، منجر به فروپاشی رژیم تحریم‌های بین المللی علیه ایران شده، ضربه مهلکی به اعتبار آمریکا به عنوان یک نیروی راهبر در دیپلماسی بین‌المللی وارد کرده و سیاست‌مان برای حفظ ائتلاف متحد جهت مبارزه با فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در آن منطقه را با خطر مواجه خواهد کرد.»

خیلی ها در هر نقطه ای از سیاره زمین برای زمین خوردن برجام در طول این مدت برنامه ها ریختند؛ کسانی که خوش نداشته و ندارند که توافق قرن به سلامت به مقصد برسد. همان هایی که برای برجام تا توانستند، «پیچ» طراحی کردند تا این سند صلح‌آمیز، راهی از پیش نبرد. این روزها، برجام حساس‌ترین لحظات خود را سپری می کند؛ روزهایی که به اجرای  آن نزدیک می شویم و قرار است تا ذوب شدن یخ تحریم ها را در زمستانی گرم شاهد باشیم. مردم ایران در حال پرش از مانعی بزرگ هستند؛ مانعی به نام تحریم ها. اوباما کارش را بلد است او قبل از آنکه اصلا برجامی در کار باشد، برای حفظ آن چاره اندیشی کرده بود؛ قصه پر غصه برجام ستیزی، مال امروز و دیروز نیست از همان چند ماه پیش که برجام متولد شد، خیلی ها به دنبال نابودي آن بودند. یک جریان بدخواه عربی عبری غربی که برای کشتن برجام، هر نقشه‌ای را به کار گرفتند اما  برجام، سندی است که چند میلیارد انسان از آن پشتیبانی می کنند و صلح حاصل از آن را تمجید.  به گفته احمدي‌نژاد اين گوشه و كنارها يك مشت خس وخاشاك هم اگر پیدا شوند که بخواهند این توافق بین المللی را تهدید کنند، در اقیانوس  میلیاردها انسان صلح طلب غرق می شوند. برگردیم به سلاح مخفی اوباما که بدمن ها را در جا از پا در می‌آورد. حق وتو را می گویم. اگر به یاد داشته باشید، چند وقت پیش بدمن های کنگره می‌خواستند با قانونی وقیحانه برجام را خراب کنند که عاقبت اصلا نتوانستند موضوع را طرح کنند و دست آخر خودشان خراب شدند! این بار هم رئیس جمهور  اوباما، قبل از آنکه بدمن‌ها دسیسه ای جدید برای ابقای تحریم‌ها جفت و جور کنند در جا هشدار داد که با وتو، بدخواهی و تنگ‌نظری آنها را نشانه خواهد رفت.

دیروز، آسوشیتد پرس گزارش داد  که برجام احتمالا از روز جمعه اجرایی می شود و سایه سیاه هیولای تحریم‌ها از روی سر مردمان سرزمین تمدن و دانش (پارس) برداشته خواهد شد. همان روزی که روز عزای سعودی ها و صهیونیست هاست.

اما قضیه طرح جدید جنگ طلبان کنگره چیست؟ این طرح که با عنوان «قانون شفافیت کمک مالی ایران به تروریسم» توسط استیو راسل، نماینده جمهوریخواه معرفی شده و هفته گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مورد تصویب قرار گرفته، گویا ابقای تحریم ها را مد نظر قرار داده است.

به گفته راسل که معلوم نیست چقدر بابت این طرح از لابی های صهیونیستی سعودی پول گرفته است،  این طرح «به رئیس‌جمهور اجازه نخواهد داد که افراد و نهادهای ایرانی را از لیست اداره کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری خارج سازد مگر اینکه دولت بتواند گواهی دهد این نهاد یا فرد پشتیبان مالی تروریسم و ناقض حقوق بشر نبوده و یا در اشاعه تسليحات کشتار جمعی دست نداشته است.» در بیانیه ای که کاخ سفید برای بدخواهان برجام به‌خصوص راسل و رفقایش، منتشر کرده این طور آمده است: دولت با این طرح قویا مخالف‌است و هشدار می دهیم که آمریکا را از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک از طریق پیوند توانایی ایالات متحده برای اجرای تعهداتش به مسائل نامربوط غیر هسته‌ای، باز می‌دارد. به هر حال، از همین الان باید منتظر گریه های دشمنان برجام باشیم آنهایی که در طول این سال ها، خون مردم صلح دوست ایران را مکیدند و از قبل این تحریم ها، کیسه خود را تا توانستند پر کردند.

 

منبع: قانون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین