|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
اما هر چه منتظر شدم خبری از او نشد؛ متوجه شدم که او فرار کرده است. وقتی او در زمان اندکی مبلغ ١٤ میلیون تومان از حساب بانکی من ربود برای شکایت اقدام کردم. »
زنی که در روز اول کاری در فست فودفروشی‌ها اقدام به سرقت از کارت اعتباری مشتریان می‌کرد دستگیر شد.

 این زن ٣٠ ساله نرگس - ز نام دارد که با نام‌های جعلی مختلف برای استخدام در بخش صندوق خود را معرفی می‌کرد. او در همان روز استخدام قبل از اینکه هر گونه مدرک شناسایی به صاحب کارش نشان دهد نقشه سرقت‌هایش را عملی می‌کرد. ماجرا از جایی شروع شد که در تاریخ چهاردهم مردادماه امسال جوانی با مراجعه به کلانتری ١٢٣ نیاوران به ماموران اعلام کرد و گفت: «صندوق‌دار یک مغازه پیتزافروشی در خیابان قنات شمالی کارت عابر بانکم را به همراه رمز مربوطه از من گرفت و به بهانه اینکه دستگاه Pozz قطع شده و باید به مغازه مجاور مراجعه کند از مغازه بیرون رفت.

اما هر چه منتظر شدم خبری از او نشد؛ متوجه شدم که او فرار کرده است. وقتی او در زمان اندکی مبلغ ١٤ میلیون تومان از حساب بانکی من ربود برای شکایت اقدام کردم. » با اظهارات این جوان پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

صاحب مغازه در جریان این پرونده به کارآگاهان گفت: «مدتی پیش قصد استخدام یک صندوقدار خانم را داشتم و از طریق آگهی به روزنامه اقدام به این کار کردم. در تاریخ چهاردهم مردادماه خانم جوانی که خودش را شریفی معرفی کرد برای استخدام به من مراجعه کرد. با توجه به اینکه او ادعا کرد که در امور صندوقداری و حسابداری مهارت کاملی دارد قرار شد تا یک روز به صورت آزمایشی به عنوان صندوقدار فعالیت کند و روز بعد مدارک هویتی و ضمانتنامه‌اش را برای ما بیاورد. اما بعد از یک ساعت از شروع کار کارت عابربانک یکی از مشتریان را برداشت و فرار کرد. » به این ترتیب کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بررسی پرونده‌های مشابه اطلاع پیدا کردند که سرقت‌های مشابه دیگری در مناطق دیگر شهر تهران به ویژه در غرب (حوزه پایگاه دوم پلیس آگاهی) و شرق (حوزه پایگاه چهارم پلیس آگاهی) اتفاق افتاده که در تمام آنها خانم جوانی به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری و سرقت از کارت‌های عابر بانک مشتریان مغازه‌های پیتزافروشی و فست فود کرده است. کارآگاهان بعد از تماشای تصاویر دوربین‌های مداربسته این مغازه‌ها مطمئن شدند که تمام این سرقت‌ها را یک خانم جوان ٣٠ ساله انجام داده است.

به این ترتیب پلیس تعدادی از مغازه‌های فست فودی که مدیران آنها قصد استخدام یک صندوقدار جوان را داشتند شناسایی کرد و تصاویر متهمه را در اختیارشان گذاشت تا در صورت شناسایی موضوع را به کارآگاهان اطلاع دهند. سرانجام زمانی که متهمه با مراجعه به یکی از مغازه‌های فست فود قصد استخدام به عنوان صندوقدار را داشت به وسیله مدیر این مغازه شناسایی و با حضور کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی در محل، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد. او در اعترافات خود به ده‌ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق در مناطق مختلف شهر تهران اشاره کرد. سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: از کلیه شاکیان و مالباختگانی که در طول یک سال گذشته و با این شیوه مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمه و پیگیری شکایت‌های خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.

منبع: اعتماد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین