|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۷۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
برخی اخبار حکایت از پیوستن اصلاح طلبان به میثاقی دارد که طبق آن، چنانچه در جریان انتخابات مشخص شد کاندیدایی با اقبال بیشتری مواجه و احتمال رای اوری او بیشتر است، دیگران موظف هستند به نفع کاندیدای مورد نظر ترک میدان رقابت کنند.
از قدیم گفته  اند" سالی که نکوست از بهارش پیداست"  این ضرب المثل حکایت انتخابات 94  است. اینکه افراد زیادی پا در گود رقابت انتخاباتی بگذارند چندان دور از انتظار نبود اما هیچگاه در خوش بینانه ترین حالت نیز،  تصور نمی شد که چنین استقبالی از دهمین دوره انتخابات مجلس بشود. 

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در حالی که برای هر کرسی چندین داوطلب وجود دارد مسلم است که حرکت احزاب و گروه ها برای ادامه راه باید با دقت بیشتری باشد؛ هرچند به نظر می رسد جریان های سیاسی برای رسیدن به یک ائتلاف راه دشواری را در پیش داشته باشند اما گویا تنها راهی که منتهی به بهارستان خواهد بود وحدت است.

 برخی اخبار حکایت  از پیوستن اصلاح طلبان به میثاقی دارد که طبق آن، چنانچه در جریان انتخابات مشخص شد کاندیدایی با اقبال بیشتری مواجه و احتمال رای اوری او بیشتر است، دیگران موظف هستند به نفع کاندیدای مورد نظر ترک میدان رقابت کنند. 

در این راستا مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس نهم به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید  گفت: این شیوه رفتار بسیار دشوار است چرا که وقتی برای هر کرسی تعداد زیادی از جناح اصولگرا و اصلاح طلب در رقابت هستند اولا تشخیص اینکه کدام فرد بیشتر قابلیت رای اوردن را دارد و در ثانی متقاعد کردن دیگران برای کنارگیری بسیار سخت و در برخی موارد غیر ممکن به نظر می رسد

وی در رابطه با رفتار اصلاح طلبان در این انتخابات گفت : من هنوز حرکت خاصی ندیده ام که بتوان گفت این حرکت قطعا منتهی به وحدت و انسجام خواهد شد در حقیقت به دلیل فقدا زیر ساخت های فکری و حزبی در میان دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب رسیدن به یک نقطه مشترک کمی دور از انتظار است .

پزشکیان  در پاسخ به این سوال که ارایش سیاسی مجلس دهم چگونه خواهد بود گفت : نمی توان به قطعیت در این رابطه صحبت کرد اما به صورت کلی به نظر می رسد مجلس دهم در مقایسه با مجلس نهم شکل معتدل تری داشته باشد و افرادی با تفکر نزدیک به دولت حضور پررنگ تری داشته باشند البته این مسئله بستگی به حضور و مشارکت مردم نیز دارد .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین