|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۹
کد خبر: ۷۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و فنی، جوان 20 ساله ای شناسایی و دستگیر شد که پس از مواجه شدن با مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را خصومت با فرد شاکی عنوان کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری جوان 20 ساله ای که به شبکه های اجتماعی افراد نفوذ و پیام هایی از جانب آنها ارسال می کرد، خبر داد.

 به نقل از  از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کاشان، سرهنگ کارآگاه مهدی پورغلامحسین اظهار داشت: پس از وصول شکایت یکی از شهروندان مبنی بر نفوذ فرد یا افراد ناشناسی به حساب کاربردی (اکانت) شبکه اجتماعی وی که با خارج کردن دسترسی و متعاقب آن ارسال پیام هایی از جانب او برای سایر اعضا، موجبات مزاحمت هایی را فراهم آورده بود، موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و فنی، جوان 20 ساله ای شناسایی و دستگیر شد که پس از مواجه شدن با مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را خصومت با فرد شاکی عنوان کرد.

سرهنگ پورغلامحسین تاکید کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اظهار داشت: تجهیزات فنی و دیجیتالی که امروزه در اختیار پلیس فتا قرار دارد، پیگیری و رصد هرگونه عمل خلاف قانون در این فضا را مقدور کرده و هیچ راه فراری برای افرادی که این فضا را برای رسیدن به اهداف غیرمعقول خود استفاده می کنند، وجود ندارد.پورغلامحسین افزود: براساس قانون جرائم رایانه ای، هرکس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی، موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم آورد، افزون بر اعاده حیثیت شاکی به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

پورغلامحسین افزود: براساس قانون جرائم رایانه ای، هرکس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی، موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم آورد، افزون بر اعاده حیثیت شاکی به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

وی هشدار داد: هویت افراد در شبکه های اجتماعی مشخص نیست، بنابراین باید در تایید دوستی با افراد ناشناس دقت بیشتری صورت گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین