|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
«رادیلکا» اظهار کرد که عربستان یعنی دهمین قدرت اقتصادی جهان در حال تغییر و تحول است، حالا دیگر بر سر زنانی که می خواهند تنها به خرید بروند، فریاد نمی کشند.
روزنامه ال موندو در گزارشی از خاطرات و تعریف های چند خارجی نوشت که عربستان، سرزمین تجملات است اما افراطی گری و وهابیت رادیکال یکی از نکات منفی آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،روزنامه ال موندو به نقل از «گوستاوو» کلمبیایی افزود: اولین صدایی که می شنوید حرکت یک شمشیر در هواست، سپس صدای افتادن یک نارگیل در یک سبد. هر روز با بلند شدن از خواب این صدا در مغزم تکرار می شود.

این روزنامه تصریح کرد: این خاطره دهشتناکی است که 'گوستاوو' از آن جمعه که در عربستان سعودی و در میدانی که سلاخی داشته برای ما می گوید.

ال موندو ادامه داد: گوستاوو در هفته ای که 47 اعدام در آن صورت گرفت و کشمش میان عربستان سعودی و برخی کشورها را تقویت نمود، آنجا حضور داشته است و دل نوشته های او زندگی در تحت حاکمیت افراد سر بریده عربستان آنجا که مک دونالدها مانند علف می رویند را روایت کرده است.

رژیم آل سعود ، آیت الله نمر باقر النمر روحانی مبارز شیعی و فعال حقوق بشر این کشور را که در 23 مهرماه سال 1393 به اعدام محکوم کرده بود ، روز شنبه (12 دی ) به اتهام آنچه دخالت در اقدامات تروریستی عنوان کرد، به شهادت رساند.

صدور حکم اعدام برای این روحانی مبارز، با انتقاد گسترده کشورها، فعالین و سازمان های حقوق بشر در بسیاری از کشورهای جهان ازجمله انگلیس مواجه شده است.

از سوی دیگر ، «بلن» برای ال موندو تعریف کرد که چگونه زنان نمی توانند بدون اجازه همسرشان نه کار کنند و نه رانندگی.

«مانوئل» به روزنامه گفت که با چشم خود دیده است که چگونه خانواده سلطنتی در میان کوکائین، الکل و زنان غرق می شوند.

به گزارش ایرنا،«رادیلکا» اظهار کرد که عربستان یعنی دهمین قدرت اقتصادی جهان در حال تغییر و تحول است، حالا دیگر بر سر زنانی که می خواهند تنها به خرید بروند، فریاد نمی کشند.

ال موندو خاطرنشان ساخت: عربستان سرزمین نفت، مصرف گرایی وحشیانه و افراط گرایی رادیکال است که در ترکیب با یکدیگر معجون عجیبی را بوجود آورده اند و ملک «سلمان» با رکورد بی سابقه خود در بیست سال اخیر در اعدام مردم (هر 58 دقیقه یک نفر) اوضاع را بدتر کرده است.

به نوشته این رسانه اسپانیایی ، عربستان جایی است که در آن گرانترین مارک ها و طلاجات مثل نقل و نبات به فروش می رسند ولی زنان به بدترین شکل ممکن در جهان مورد تبعیض قرار می گیرند. با این حال تحول اخیر در آموزش و پرورش زنان و حقوق آنها امیدهایی را برای تغییرات در آینده ایجاد کرده اند.

این نشریه نوشت: فساد در دستگاه حکومتی را از زبان یک کارمند کاخ پادشاهی که چهار سال برای خانواده سلطنتی کار کرده است شنیده ایم. او می گوید که صاحبان نفت جهان که به وهابیت رادیکال اعتقاد دارند و در کاخ ها می خوابند، شب را میان کوکائین، الکل و زنان سپری می کنند.

به گزارش این روزنامه، این کارمند که اکنون در شمال اسپانیا زندگی می کند اشاره کرد که ساکنان کاخ های عربستان، ثروت خود را از کمیسیونی که بابت خرید تسلیحات دریافت می کنند، بدست آورده و آنرا در مصارف افراطی خود حیف و میل می کنند.

ال موندو تصریح کرد: در نقطه مقابل آنها شاهزاده خانم ها با فرهنگ هستند و اگر تغییری بخواهد در عربستان ایجاد شود بایستی توسط آنها باشد. چون امیدی به مردان نیست.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین