کد خبر: ۷۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
مهدی سیاری با تاکید بر اینکه با همه توان و غیرت برای رونق این موسسه در استان تلاش می کند، افزود: با توجه به اینکه در راس این موسسه مسئولان دلسوزی وجود دارند امید است اتفاقات خوبی را با همدلی و همکاری فرهنگیان در استان شاهد باشیم.
یازدهمین دفتر نمایندگی با حضور مدیرعامل و تعدادی از مدیران موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین مسئولین ارشد استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، دکتر شهاب الدین غندالی در این مراسم که در ١٥ دی ١٣٩٤ در شهرستان بیرجند برگزار شد، گفت: ۹۲ درصد فرهنگیان کشور در موسسه عضویت دارند و صندوق ذخیره فرهنگیان توانسته در حوزه های مختلف و پروژه های بزرگ نفت و گاز، ساختمان، پتروشیمی، صنعت و نیروگاهی سرمایه گذاری هایی داشته باشد که می توان به سرمایه گذاری در ۱۲ پروژه پتروشیمی، ۶ پروژه عمرانی و ۲۲ شرکت نفت و گاز و انرژی اشاره کرد.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه بانک، بیمه و شرکت های سرمایه گذاری پروژه های ما را پشتیبانی می کنند، ادامه داد: ما در صدد هستیم در خراسان جنوبی نیز ظرفیت های سرمایه گذاری را شناسایی کنیم که یکی از این ظرفیت ها هتل فرهنگیان است.

دکتر غندالی تصریح کرد: در انتخاب افراد براي فرصت هاي شغلي ايجاد شده در طرح هاي اقتصادي صندوق ذخيره فرهنگيان، فرزندان فرهنگيان در اولويت هستند.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی معلمان مانع سوء استفاده دشمنان خواهد شد، افزود: دشمن از فضاهای آلوده بیشتر برای تهاجم فرهنگی استفاده می کند و باید توجه داشت که اگر پرچم فقر معلمان بالا برود فقر جامعه افزایش خواهد یافت.

دکتر غندالی با بیان اینکه دولت در شرایط رکود فعلی و مشکلات اعتباری نمی تواند به صوت مستقیم به ما کمک کند، ادامه داد: اما دولت می تواند زمینه سرمایه گذاری موسسه را در پروژه های مهم فراهم کند که این انتظار بجایی است.

استان خراسان جنوبی مملو از فرصت های سرمایه گذاری است

مدیر عامل موسسه در کارگروه امور اقتصادی خراسان جنوبی که با حضور استاندار محترم و جمع کثیری از سرمایه گزاران و مدیران دستگاه های اجرایی در استان برگزار شد، اظهار داشت: طبق گزارش‌هایی که در جلسه ارائه شد، خراسان جنوبی استانی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است و با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی معدنی است، تمایل داریم در بخش معادن سرمایه گذاری کنیم. همچنین با توجه به وجود محصولات استراتژیک و دیگر محصولات کشاورزی مانند زعفران و زرشک در خراسان جنوبی، تمایل برای سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی داریم.

وی ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گفت: بسیار خرسند هستیم که استان خراسان جنوبی از منطقه ویژه اقتصادی برخوردار است و ما هم آمادگی برای همکاری در منطقه ویژه اقتصادی را داریم.

دکتر غندالی با اشاره به پروژه راه آهن خراسان جنوبی افزود: در پروژه راه آهن استان خراسان جنوبی که بخشی از کال شور تا مشهد برای مشارکت ما پیشنهاد شد به دلیل اینکه مبلغ پروژه بسیار زیاد است، ابتدا باید ریز برنامه‌های پروژه به طور دقیق مشخص تا ارزیابی‌های ما در این راستا انجام شود.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه آماده همکاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم، گفت: در بخش انرژی‌های نو برای همکاری و سرمایه گذاری آمادگی داریم.

۹۶ درصد فرهنگیان خراسان جنوبی در موسسه عضویت دارند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اشتغال ۱۴ هزار و ۴۷۱  فرهنگی به صورت رسمی و پیمانی در استان اظهار داشت: از این تعداد فرهنگی ۱۴ هزار و ۳۳ نفر یعنی ۹۶ درصد جمعیت فرهنگیان استان در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان عضویت دارند.

مهندس عباس لامعی از نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه بزرگ در خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: هدف از راه اندازی و عضویت فرهنگیان در این صندوق حفظ و افزایش منزلت و کرامت معلمان است تا بتوانند با فراغ خاطر بیشتری به وظیفه خطیر خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه امید می رود با راه اندازی نمایندگی موسسه در استان شاهد احداث کارخانجات عظیمی در منطقه باشیم،گفت: هدف ما در سطح کلان این است که در راستای اشتغالزایی به ویژه برای فرزندان فرهنگیان با راه اندازی کارخانجات و مجموعه های تولیدی تلاش بیشتری صورت گیرد .

لامعی ادامه داد: خراسان جنوبی استان مرزی است و مرز ما نیز فعال است که می توان از این ظرفیت برای سرمایه گذاری در موسسه بهره جست و علاوه بر این در زمینه معادن نیز غنی هستیم که می توانیم از این ظرفیت برای سرمایه گذاری استفاده کنیم.

مسئولان دلسوزی در راس صندوق ذخیره فرهنگیان قرار دارند

در این مراسم از نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان در استان بهره برداری به عمل آمد و مهندس مهدی سیاری به عنوان مسئول این نمایندگی معرفی شد.

مهدی سیاری با تاکید بر اینکه با همه توان و غیرت برای رونق این موسسه در استان تلاش می کند، افزود: با توجه به اینکه در راس این موسسه مسئولان دلسوزی وجود دارند امید است اتفاقات خوبی را با همدلی و همکاری فرهنگیان در استان شاهد باشیم.

وی ادامه داد: ما با همفکری و اظهار نظر از اندیشمندان استان در صدد هستیم ظرفیت های اقتصادی را شناسایی کنیم و تاکنون نیز برخی از زمینه های قابل سرمایه گذاری در استان را به موسسه ارسال کرده ایم. در این راستا بیش از ۱۷ طرح که در داخل مجموعه آموزش و پرورش قابلیت واگذاری به خود فرهنگیان و فرزندانشان را داشته در داخل استان شناسایی کرده ایم و به موسسه ارسال شده است.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین