|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
مسی و رونالدو در هفت سال گذشته توپ طلای فیفا را در انحصار خود داشته اند. مسی در سال های 2009 ، 2010، 2011 و 2012 و رونالدو نیز در سال های 2008، 2013 و 2014 این جایزه را بدست آوردند.
به نظر می رسد ستاره آرژانتینی بارسلونا در مقایسه با رونالدو و نیمار دیگر رقبای خود، شانس بیشتری برای دریافت جایزه توپ طلای 2015 فیفا داشته باشد.

تا ساعاتی دیگر مراسم توپ طلای فیفا در زوریخ برگزار خواهد شد و به نظر می رسد که مسی 28 ساله با تصاحب این جایزه برای پنجمین بار، رکورد بی نظیری را به نام خود ثبت کند.
در دو سال اخیر رونالدو برنده این جایزه بود، ولی گفته می شود که مسی برنده جایزه بازیکن سال 2015 خواهد بود.

مسی و رونالدو در هفت سال گذشته توپ طلای فیفا را در انحصار خود داشته اند. مسی در سال های 2009 ، 2010، 2011 و 2012 و رونالدو نیز در سال های 2008، 2013 و 2014 این جایزه را بدست آوردند.

به هر حال، سال 2015 به احتمال بسیار زیادی، سال مسی است و نه رونالدو.
بارسلونا به همراه مسی در سال 2015 پنج قهرمانی بدست آوردند. این باشگاه قهرمانی لالیگا، جام حذفی اسپانیا، لگی قهرمانان باشگاههای اروپا، سوپر جام اروپا و جام باشگاههای جهان را از آن خود کرد. مسی گل های بی نظیری را در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن و دیدار نهایی جام حذفی برابر اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند.

گل فوق العاده او در دیدار برابر اتلتیک بیلبائو خیلی ویژه بود و باعث شد که وی نامزد دریافت جایزه پوشکاش (بهترین گل سال) امشب نیز باشد.

تیری هنری هم تیمی سابق مسی در بارسا هفته گذشته گفت: تنها کاری که می توانیم انجام دهیم لذت بردن از بازی مسی است، زیرا بازی او عادی نیست. او شایستگی دریافت جایزه توپ طلا را دارد چون تیمش را به قهرمانی سه گانه رساند.

هنری که در سال های 2008 -2009 هم تیمی مسی بود، افزود: ما بازیکنان فوق العاده ای داشته ایم و هر وقت که نمی دانستند چه کار کنند همیشه به مسی نگاه می کردند.

کارلس پویول کاپیتان سابق بارسلونا نیز دراین باره گفـ ت: اگر مسی برنده این جایزه نشود واقعا جای تعجب دارد. برای هر بازیکن دیگری در آینده کسب پنج جایزه توپ طلا دشوار خواهد بود و مسی در صورت دریافت پنجمین جایزه، با توجه به اینکه در سن بازنشستگی قرار ندارد، از پا نخواهد نشست و برای کسب جایزه های بیشتر تلاش می کند.

به جز مسی، هیچ بازیکن دیگری برنده بیش از 3 جایزه توپ طلا نشده است. یوهان کرایف، میشل پلاتینی، مارکو فان باستن و کریستیانو رونالدو هر کدام سه بار به این افتخار دست یافته اند.

اما مسی در سن 28 سالگی در آستانه کسب پنجمین توپ طلای خود است و به نظر می رسد دوران طلایی او به این زودی ها به پایان نمی رسد.

لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار سه نامزد نهایی توپ طلای سال 2015 هستند. مراسم توپ طلای فیفا و معرفی برترین های فوتبال جهان در سال گذشته میلادی امشب در زوریخ برگزار می شود.

منبع: گل


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین