|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
مدیرکل استاندارد پاکستان پس از ارایه گزارش فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران ، خواستار همکاری در بخش های فلزات گرانبها ، خوراک دام ، غذایی و کشاورزی و همچنین وسایل آرایشی و بهداشتی با سازمان ملی استاندارد ایران شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل : در نشستی تخصصی با حضور رییس و جمعی از مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران ، مدیرکل استاندارد پاکستان و مشاور وزیر علوم و فناوری آن کشور ، مفاد پیش نویس برنامه اجرایی یادداشت تفاهم بین سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد پاکستان که سال گذشته در کشور پاکستان به امضا رسیده بود  ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست که صبح امروز 20 دی در کرج برگزار شد با اشاره به وظایف و فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران و جایگاه آن در دولت، گفت : سازمان ملی استاندارد ایران در 4 محور اندازه شناسی ، ارزیابی انطباق ، تایید صلاحیت و استاندارد سازی وظایف خود را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران با 31 اداره کل و 150 دفتر و نمایندگی در سراسر کشور به فعالیت های  استاندارد سازی مشغول است ، افزود : بیش از 2 هزار آزمایشگاه همکار ، 500 آزمایشگاه تایید صلاحیت شده براساس استانداردهای بین المللی و همچنین 50 شرکت بازرسی کالاهای وارداتی در بخش خصوصی با این سازمان همکاری دارند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد : پژوهشگاه استاندارد با 4 پژوهشکده و 60 عضو هیات علمی، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه استاندارد را دنبال می کند.

پیروزبخت با اشاره به نزدیکی فرهنگی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان اظهار داشت : امیدواریم با نهایی شدن تفاهم نامه بین این دو کشور فصل جدیدی از همکاری های مشترک اقتصادی بین دو کشور گشوده شود.برکت سعید مامون ، مدیرکل استاندارد پاکستان با بیان اینکه سازمان استاندارد و کنترل کیفیت پاکستان اهداف مشابهی با استاندارد ایران دارد گفت : ما در زمینه استاندارد سازی ، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی با جمهوری اسلامی ایران مشترک هستیم .

مدیرکل استاندارد پاکستان پس از ارایه گزارش فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران ، خواستار همکاری در بخش های فلزات گرانبها ، خوراک دام ، غذایی و کشاورزی و همچنین وسایل آرایشی و بهداشتی با سازمان ملی استاندارد ایران شد.

سعید مامون با بیان اینکه استاندارد پاکستان با بهره گیری از توان فارغ التحصیلان دانشگاهی خود، فعالیت های پژوهشی را در آن کشور دنبال می کند ، ابراز امیدواری کرد : در آینده نزدیک با اجرایی شدن تفاهم نامه بین سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد پاکستان شاهد نتایج مفیدی باشیم.براساس این گزارش : مدیرکل استاندارد  و مشاور وزیر علوم و فناوری پاکستان سپس  از بخش های مختلف آزمایشگاهی سازمان ملی استاندارد ایران بازدید کردند.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین