|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
سوان همچنین مسن‌ترین دارنده مدال طلای المپیک است. او در سال 1912 در استهکلم مدال طلای المپیک را کسب کرد.
بیل گیلفویل 93 ساله قصد دارد که در مسابقات ماه آینده تنیس روی میز در آمریکا شرکت کند.

 به نقل از Inside the games، از آنجایی که گیلفویل عضو رسمی تنیس روی میز آمریکا است، می‌تواند در این مسابقات در کنار ورزشکاران حر‌فه‌ای شرکت کنند. این مسابقات قرار است از چهارم تا ششم فوریه در گرین برو در کارولینای شمالی برگزار شود.

گیلفویل اهل کانزاس است و مدت 80 سال در رشته تنیس روی میز فعالیت داشتند. او همچنین در سال 2012 هم تلاش کرد تا همراه تیم آمریکا به المپیک برود اما موفق نشد.

بیل گیلفویل در این‌باره به KMBC NEWS گفت: در آن سال نیز خوب عمل کردم. تنها یک راکت 45 دلاری داشتم و تجهیزات دیگران گران قیمت بود. امسال بیشتر تمرین خواهم کرد. این هیجان انگیز است.

گیلفویل از زمان کودکی تنیس و تنیس روی میز بازی کرده است. او مدت 40 سال مربی هر دو رشته بوده است. مسن‌ترین ورزشکار المپیک در سال المپیک 1920 در رشته تیراندازی در بازی‌ها شرکت کرد. او اسکار سوان سوئدی بود که در زمان برگزاری بازی‌ها 72 سال داشت. سوان سهمیه ورود به المپیک 1924 را نیز کسب کرد اما به دلیل مریضی از این بازی‌ها کناره‌گیری کرد.

سوان همچنین مسن‌ترین دارنده مدال طلای المپیک است. او در سال 1912 در استهکلم مدال طلای المپیک را کسب کرد.

گالن اسپنسر، ورزشکار تیر‌و‌کمان آمریکایی نیز که در سال 1904 مدال طلای المپیک را کسب کرد، در آن سال تنها 9 ماه جوان‌تر از سوآن در زمان کسب مدال طلا بود.

سومین نفر در این لیست، هیروشی هوکستو از ژاپن است. او در المپیک لندن 2012، 71 سال داشت و در مسابقات اسب سواری المپیک شرکت کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین