کد خبر: ۷۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه بودجه امسال آموزش‌و‌پرورش ۲۴ هزار میلیارد بوده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها برای بودجه سال آینده مبلغ ۳۰ هزار میلیارد در نظر گرفته شده است که با توجه به دامنه و گستردگی کار این مبلغ کمی است.
علی اصغر فانی که صبح امروز در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی سخن می‌گفت با اشاره به اینکه بیش از 13 میلیون دانش آموز درمدارس کشور در حال تحصیل هستند اظهار داشت: این دانش آموزان در 105 مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش نزدیک به یک میلیون معلم و فرهنگی فعالیت دارند افزود: به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک و رابط میان جامعه و حاکمیت است و کوچکترین اقدامات در آموزش و پرورش می‌تواند نقش اساسی در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال آموزش و پرورش 24 هزار میلیارد بوده است خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها برای بودجه سال آینده مبلغ 30 هزار میلیارد در نظر گرفته شده است که با توجه به دامنه و گستردگی کار این مبلغ کمی است.

فانی با اشاره به مجموعه اقداماتی که در 30 ماه گذشته در این وزارت خانه انجام شده است تصریح کرد: اقدامات خوبی در زمینه‌های دینی و تربیتی مانند اقامه نماز جماعت در مدارس انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارائه آیات منتخب از قرآن برای دانش آموزان و فعالیت در زمینه امام شناسی از جمله برنامه‌های تربیتی در مدارس است گفت: معتقدیم در آموزش و پرورش باید ارتباط با حوزه علمیه افزایش یابد. این دو نهاد باید در زمینه‌هایی مانند تربیت نیروی انسانی و تألیف کتب درسی اثر بخش باشد.

وی با بیان اینکه توسعه مدارس معارف اسلامی از جمله اقداماتی است که در آموزش و پرورش به آن تاکید شده است تصریح کرد: جامعه المصطفی، سازمان تبلیغات و مدرسه عالی شهید مطهری از مراکزی بودند که در این زمینه همکاری خوبی داشته‌اند.

فانی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت حوزه علمیه در آموزش و پرورش استفاده شود عنوان کرد: توسعه سیاست مشارکت از جمله از جمله سیاست‌های این نهاد است افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه حجم عظیم کار در این وزارتخانه را پیگیری و اجرایی کند و به همین دلیل سیاست توسعه مشارکت را پیگیری می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد مدارس غیر دولتی رشد داشته است تصریح کرد: قبل از آغاز دولت یازدهم 8 و نیم درصد از دانش آموزان در این مدارس تحصیل می‌کردند اما در 30 ماه گذشته این آمار به یازده درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه تمرکز زدایی از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است عنوان کرد: با افزایش اختیارات استان‌ها نیروها و توانمندی آنها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فانی با اشاره به اینکه ارتقای مدیریت‌های آموزشگاهی از دیگر برنامه‌های ما در وزارت خانه است گفت: این سیاست به افزایش اختیارات مدیران مدرسه و تقویت آنها تاکید دارد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین