کد خبر: ۷۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
نعمت زاده گفت : گرچه از 5 سال گذشته تقدير از بانيان کيفيت آغاز شده است، اما بايد تلاش کنيم در تمام زمينه هاي زندگي کيفيت را لحاظ کنيم.
وزيرصنعت ، معدن و تجارت گفت : بايد از همه ظرفيت ها براي توسعه كيفيت استفاده شود.

 محمدرضا نعمت زاده در مراسم پنجمين جشنواره ملي تقدير از تلاشگران کيفيت کشور که در سالن همايش هاي برج ميلاد برگزار شد ، با اشاره به اينکه کيفيت يک امر نسبي است و منظور از آن حرکت به سمت تعالي است ، افزود: اگر بخواهيم در مسائل اجتماعي، سياسي ، اقتصادي و اخلاق به درجه کيفيت برسيم، بايد از تمام ظرفيت هاي خودمان استفاده کنيم.

وي گفت : در زمينه هاي مختلف قابليت و توانمندي هاي لازم را براي حرکت به سمت کيفيت داريم و بايد براي تحقق اين امر سرعت خود را افزايش دهيم.

نعمت زاده گفت : در سال هاي نخست پيروزي شکوهمند اسلامي در بخش علم نانو در جهان مقام  پنجاهم را داشتيم و امروز با تلاش متخصصان ودانشمندان کشور در جايگاه هفتم جهان قرار داريم.

وي افزود : بنابراين ما مي توانيم از ظرفيت ها و توانمندي هاي لازم براي ارتقاء سطح کيفي در تمام بخش ها برخورداريم.

وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت : چرا به خودمان فکر نمي کنيم ؟ که چه عواملي سبب شده است در بخش برترين هاي کيفيت عقب ماندگي هايي داشته باشيم و امروز از روند پيشرفت و دستيابي به کيفيت در جهان عقب مانده باشيم ، دنيا در حال پيشرفت و حرکت است و ما نيز در زمينه هاي مختلف قابليت هاي لازم را داريم.

وي به تاريخچه اي در زمينه کيفيت درجهان اشاره کرد و افزود : نخستين پايه گذار جايزه کيفيت و مديريت در جهان در سال  1951 به استاد دمينگ آمريکايي که در ژاپن به احياي صنعت اين کشور پس از جنگ جهاني دوم خدمات ارزنده اي کرده بود،  تعلق گرفت و پس از آن در سال 1987 اين کار در آمريکا شروع شد و اروپائيها نيز در سال  1991 جايزه کيفيت اروپايي را پايه گذاري و ايرانيها  از 5 سال گذشته اين کار را آغاز کردند.

نعمت زاده گفت : گرچه از 5 سال گذشته تقدير از بانيان کيفيت آغاز شده است، اما بايد تلاش کنيم در تمام زمينه هاي زندگي  کيفيت را لحاظ کنيم.

وي تاکيد کرد  : کيفيت بر خلاف استاندارد که حداقلي از مطلوبيت کالا را در نظر دارد ،  به طور مستمر به سمت تعالي و بهتر شدن در حرکت است.

نعمت زاده تاکيد کرد : امروزه کيفيت در جامعه جهاني جايگاه ويژه اي دارد و ما شاهديم که در نيم قرن گذشته پيشرفت هاي قابل توجهي در اين زمينه حاصل شده است .

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین