کد خبر: ۷۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است که این نشان‌دهنده مهم بودن جایگاه این نهاد در کشور است.
 علی اصغر فانی صبح پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در مباحث تربیتی دانش‌آموزان صورت گرفته است، اظهار داشت: در بیش از ۵۰ هزار مدرسه کشور نماز جماعت برگزار می‌شود و در زمینه آموزش قرآن کریم نیز آیات منتخب، استخراج و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به سند تحول نظام آموزشی و تصویب این سند در شورای انقلاب فرهنگی، افزود: کتاب‌های درسی در حال تدوین بر اساس این سند است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه با همکاری یک ‌میلیون معلم و همکار فرهنگی در حال تحصیل هستند.

فانی، آموزش و پرورش را بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت دانست و خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین اقدامات در این وزارت در جامعه تأثیرگذار است که این نشان‌دهنده مهم بودن جایگاه این نهاد است.

خود را نیازمند همکاری بیشتر حوزه و آموزش و پرورش می‌دانیم

وی در ادامه به جایگاه روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه در تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش و همچنین تألیف کتب می‌تواند مؤثر باشد و ما خود را نیازمند همکاری بیشتر حوزه و آموزش و پرورش می‌دانیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اقدامات خوبی در توسعه مدارس معارف در سراسر کشور صورت گرفته و ما می‌توانیم از توانمندی حوزه‌های علمیه برای ارتقاء سطح دانش آموزان و معلمان خود بهره‌مند شویم.

فانی در ادامه به در پیش گرفتن ۵ سیاست در آموزش و پرورش اشاره کرد و توضیح داد: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، اولین اولویت این نهاد است، زیرا ما اعتقاد داریم دولت و وزارت آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اداره این حجم عظیم کار نیست و ما معتقدیم همه اعم از مردم و اولیاء باید به کمک آموزش و پرورش بیایند که در این راستا هم‌اکنون ۱۱ درصد از دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

وی در ادامه به سیاست ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: تحول در آموزش، تحول در نیروی آموزش و پرورش است و بر این اساس دانشگاه فرهنگیان با ۱۰۰ شعبه در کل کشور دایر شده است که تربیت و آموزش نیروی انسانی را برعهده دارد.

تأکید بر تمرکززدایی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش، تمرکززدایی در آموزش و پرورش را از دیگر اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: معتقدیم هر چه آموزش و پرورش متمرکزتر باشد، عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت، اما اگر وظایف را پراکنده کنیم، می‌توانیم نیازها را بهتر پاسخگو باشیم.

فانی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی را از اولویت‌های چهارم آموزش و پرورش دانست و افزود: تقویت مدیر مدرسه و تقویت اختیارات مدیر مدرسه از دیگر اولویت‌هایی است که آموزش و پرورش در پیش گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: باید در این نهاد از منابع بهترین استفاده را انجام داد، زیرا امسال بودجه آموزش و پرورش ۲۴ هزار میلیارد تومان بود که باز هم کفایت این سازمان را نمی‌کرد و سال آینده نیز بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده که این مقدار با توجه به گستردگی و حجم آموزش و پرورش کم است و ما باید سیاستی را در پیش بگیریم که بتوانیم از همین مقدار بودجه بهترین استفاده را داشته باشیم.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین