|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد مناقشه ریاض و تهران به زودی پایان یابد و ایران و عربستان بر بحران ‌های منطقه متمرکز شوند.
وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد ایران و عربستان سعودی در قبال جامعه بین الملل موظفند که اختلافاتشان را در خاورمیانه کنار بگذارند و بر مقابله با داعش متمرکز شوند.

فرانک والتر اشتاین‌مایر از دو کشور خواست مسئولیت پذیری نشان دهند و بر آرام کردن اوضاع در منطقه و مبارزه با گروه تروریستی داعش متمرکز شوند.

وی ابراز امیدواری کرد این مناقشه هر چه زود‌تر پایان یابد و ریاض و تهران بر آنچه واقعا اهمیت دارد - فرونشاندن مناقشات نظامی، دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه، یمن و دیگر کشور‌ها و نابودی داعش - متمرکز شوند.

اشتاینمایر خاطر نشان کرد: «کل خاورمیانه به ویژه عربستان سعودی و ایران تا حدودی مدیون ما هستند و جامعه بین الملل سال‌ها برای برقراری صلح و پایان دادن به خشونت‌های این منطقه تلاش فراوانی کرده است. اکنون ما به بازیگران مسئول در منطقه نیاز داریم که در ریاض و نیز در تهران مسئولانه عمل می‌کنند.»

عربستان سعودی روز یکشنبه در واکنش به حمله به سفارت این کشور در تهران که به دنبال اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر روحانی مبارز عربستانی صورت گرفت مناسبات دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین