|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۷۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
همواره و در طول ادوار مختلف برگزاری جشنواره فیلم فجر بازیگرانی بوده اند که با حضور در چند فیلم سینمایی عنوان بازیگر پرکار سینمای ایران را به خود اختصاص داده اند. امسال نیز دو بازیگر مرد و یک زن از پرکاران جشنواره هستند.
انتخاب بازیگر در ساخت یک فیلم سینمایی از مراحل سخت پیش تولید محسوب می شود، چرا که بخشی از مخاطبان سینما بازیگرهای مورد علاقه شان، یکی از معیارهای جذب آن ها نسبت به فیلم های روی است.
با اعلام فیلم های راه یافته به بخش اصلی جشنواره یعنی «مسابقه سینمای ایران» که سرنوشت سیمرغ های هر سال را مشخص می کند، به نوعی همه گزینه های احتمالی برای کاندیدا شدن در هر بخش معرفی می شوند. این گزارش به پرکارترین بازیگر های زن و مرد جشنواره اختصاص دارد.

** هانیه توسلی و بهناز جعفری پرکارترین بازیگران زن
از میان بازیگران زن، هانیه توسلی با 3 فیلم بیشترین حضور را در لیست ارائه شده به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر امسال دارد. توسلی که در «سیانور»، « هفت ماه نگی» و «نقطه کور» به بازی پرداخته توانسته برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم دهلیز شود.
وی در جشنواره سال گذشته نیز با فیلم «شکاف» حضور نسبتاً خوبی را در جشنواره فجر داشت. این فیلم به تازگی در سینماهای ایران به نمایش درآمده است.
بهناز جعفری بازیگر گزیده کار سینمای ایران نیز امسال با سه فیلم «لانتوری»، «خشم و هیاهو» و « به دنیا آمدن» در جشنواره حضور خواهد داشت.

** دو فیلمه ها
از دیگر بازیگران پرکار زن سینما می توان به سحر دولتشاهی که سال گذشته سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم عصریخبندان را کسب کرد اشاره داشت.
دولتشاهی امسال با دو فیلم «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی و «بارکد» ساخته مصطفی کیایی در جشنواره حضور خواهد داشت.
مریلا زارعی دیگر بازیگر سینمای ایران که سال 92 با فیلم شیار 143 تقریبا تمامی جوایز سینمایی ایران را از جمله جشنواره فیلم فجر، مقاومت، جشن سینمای ایران و بسیاری از جشنواره های خارجی را کسب کرد امسال با دو فیلم از کارگردانان با سابقه سینمای در جشنواره حضور خواهد داشت.
فیلم سینمایی «بادیگار» تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا و «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی آثاری هستند که هنرنمایی زارعی در جشنواره را به تصویر خواهند کشاند.
شبنم مقدمی دیگر بازیگر سیمرغ گرفته سینمای ایران که برای بازی در فیلم «امروز» از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه دریافت کرد امسال با دو فیلم «زاپاس» و «نفس» در جشنواره حضور خواهد داشت.
از دیگر بازیگرانی زنی که با دو فیلم در جشنواره فجر حضور دارند می توان به سحر قریشی با فیلم های «رسوایی2» و «آبنبات چوبی»، بهاره کیان افشار با فیلم های «بارکد» و «کفشهایم کو»، ستاره پسیانی با «لانتوری» و «وارونگی»، رویا نونهالی با «کفشهایم کو» و «نیمه شب اتفاق افتاد»، شقایق فرهانی با آثاری چون « آبنبات چوبی» و «نقطه کور» و شیرین پزدان بخش دو فیلم «وارونگی» و «عادت نمی کنیم» اشاره کرد.

** کم کارها
از بازیگران مطرح سینمای ایران، باران کوثری که سال گذشته سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت با «هفت ماهگی»، هدیه تهرانی با «عادت نمی کنیم»، بهنوش طباطبایی با «سیانور»، رویا نونهالی با «نیمه شب اتفاق افتاد» هنگامه حمیدزاده با «آبنبات چوبی»، نگار عابدی با «آبنبات چوبی»، مینا ساداتی با «امکان مینا»، شایسته ایرانی با «آخرین بار کی سحر را دیدی»، ساره بیات با «عادت نمی کنیم» ژاله صامتی با «آخرین بار کی سحر را دیدی»، پریوش نظریه با «بادیگارد»، الهام کردا با «به دنیا آمدن»، طناز طباطبایی با «خشم و هیاهو»، رعنا آزادی ور با «خشم و هیاهو» و هنگامه قاضیانی با «دلبری» هر کدام در یک فیلم شرکت کننده در جشنواره فجر امسال حضور دارند.

** کیایی، صفری، پسیانی و بهبودی مردان پرکار سینما
در بخش بازیگران مرد سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با تعداد بیشتری نسبت به زنان هنرپیشه مواجه هستیم که با توجه به شرایط سینمای ایران و محدودیتی که در خیلی از نقش ها و فیلم ها برای زنان وجود دارد طبیعی است.
از میان مردان بازیگر محسن کیایی با حضور در 3 فیلم «بارکد»، «کفش هایم کو» و «نقطه کور» حضوری پررنگ و متفاوت در جشنواره فجر امسال خواهد داشت.
سیامک صفری نیز که سال گذشته با بازی تاثیرگذار در فیلم اعترافات ذهن خطرناک من کاندیدای سیمرغ بلورین جشنواره شد، امسال با 3 فیلم «امکان مینا»، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» و «نفس» در کنار بازیگران پرکار سینمای ایران است.
آتیلا پسیانی بازیگر پیشکسوت سینما نیز با سه فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی» ، «سیانور»، «نیمه شب اتفاق افتاد» و رضا بهبودی با «خشم و هیاهو»، «لانتوری» و «هفت ماهگی» دیگر بازیگر پرکار سینمای ایران در جشنواره سی و چهارم لقب گرفته اند.

** مردان دو فیلمه ها
در میان بازیگران مرد نیز 13 بازیگر با دو فیلم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند که از جمله آنها می توان به میلاد کی مرام «آبنبات چوبی، امکان مینا»، کریم امینی «نیمه شب اتفاق افتاد، آبنبات چوبی»، بهرنگ علوی «امکان مینا، لانتوری»، بابک حمیدیان «بادیگارد، سیانور»، نوید محمدزاده «خشم و هیاهو، لانتوری»، نادر فلاح «لانتوری، اژدها وارد می شود»، پدرام شریفی «بادیگارد، سیانور»، محسن کیایی «بارکد، نقطه کور»، رضا کیانیان «بارکد، کفشهایم کو»، احمد مهرانفر «هفت ماهگی، زاپاس»، محمدرضا فروتن «عادت نمی کنیم، نقطه کور»، یسنا میرطهماسب «لانتوری، نیمه شب اتفاق افتاد»، حامد بهداد «نیمه شب اتفاق افتاد، هفت ماهگی» اشاره کرد.

** یک فیلمه ها
از بازیگران یک فیلمه این دوره نیز که فیلمشان در بخش اصلی است می توان به رضا عطاران (آبنبات چوبی)، شاهرخ فروتنیان(امکان مینا)، فریبرز عرب نیا (آخرین بار کی سحر را دیدی)، محمدرضا غفاری (آخرین بار کی سحر را دیدی)، امیر جدیدی (اژدها وارد می شود)، همایون غنی زاده (اژدها وارد می شود)، پرویز پرستویی (بادیگارد)، فرهاد قائمیان (بادیگارد)، امیر آقایی (بادیگارد)، محمود عزیزی (بادیگارد)، کامران نجف زاده (بادیگارد)، هدایت هاشمی (به دنیا آمدن)، بهرام رادان (بارکد)، پژمان بازغی(بارکد)، فرهاد اصلانی (دختر)، عباس غزالی (دلبری)، اکبر عبدی (رسوایی2)، محمدرضا شریفی نیا (رسوایی2)، امیر جعفری (زاپاس)، جواد عزتی (زاپاس)، مهدی هاشمی (سیانور)، رضا مولایی (سیانور)، حمیدرضا آذرنگ (عادت نمی کنیم)، مجید مظفری (کفشهایم کو)، حسین پاکدل (لانتوری)، ساعد سهیلی (مالاریا)، مهران احمدی (نفس)، جمشید هاشم پور (نفس) و علی مصفا (وارونگی) اشاره کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین