|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۶
کد خبر: ۷۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳
وحید قلیچ گلر سالهای دور پرسپولیس در مورد اینکه سوشا مکانی به دلیل برخی مسائل به زندان منتقل شد گفت: باید به مکانی کمک کنند تا مشکلش حل شود اگر او را به حال خودش رها کنیم وضعیت بدتر خواهد شد.
 باشگاه های ورزشی کشور لقب فرهنگی را یدک می کشند اما در برخی اوقات شاهد اتفاقاتی هستیم که به نوعی ناهنجاری در فوتبال و البته فرهنگ کشور محسوب می شوند. بازداشت سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس نیز از جمله این اخبار است که به فرهنگ و اخلاق ارتباط پیدا می کند.

واکنش باشگاه پرسپولیس

جعفر کاشانی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازداشت سوشا مکانی اظهار کرد: امیدوارم که این موضوع یک سوء تفاهم بوده باشد و به زودی حل شود. باشگاه نیز پیگیر این ماجراست. وی افزود: ان‌شاءا.. قوه قضائیه نیز با درایت و سعه صدری که دارد به گونه‌ای به این موضوع ورود خواهد کرد که اثرات منفی آن در جامعه به حداقل برسد.کاشانی ادامه داد: هیات مدیره باشگاه پرسپولیس امروز نشستی را در این باره برگزار خواهد کرد و حتما هم در مورد پرونده سوشا مکانی صحبت خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اتفاقات رخ داده احتمال فروش سوشا مکانی چقدر جدی خواهد بود، گفت: به هر حال اتفاق ناخوشایندی رخ داده است. تیم پرسپولیس در حال حاضر تیم بسیار خوبی است و روز به روز نیز بهتر می‌شود و یکی از نقاط ضعف این تیم نیز دروازه‌بان آن بوده است، اگر بخواهیم در بازی‌های بزرگتر بین‌المللی حضور موفق‌تر داشته باشیم حتما به یک دروازه‌بان خوب و ایده‌آل نیاز داریم. کاشانی افزود: تیم‌های بزرگ، بازیکنان بزرگ می‌خواهند، خصوصا بازیکنانی که به لحاظ اخلاقی دارای رفتارهای بزرگ و ارزشی باشند. معتقدم که بازیکنانی که وارد پرسپولیس می‌شوند باید خیلی از مسائل را مدنظر قرار دهند، خصوصا اخلاق را. پرسپولیس نیز بازیکن بی‌اخلاق نمی‌خواهد. رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: بازیکنان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس الگوهای نسل جوان جامعه ما هستند و نباید با رفتارهای نامناسب الگوسازی‌های نامناسبی را در جامعه رواج دهند. این بازیکنان الگوی اخلاقی جوانان هستند و این نکته‌ای است که باشگاه پرسپولیس نیز به آن اهمیت می‌دهد. کاشانی در پاسخ به اینکه احتمال می‌دهد هیات مدیره چه تصمیمی در مورد سوشا مکانی بگیرد، گفت: به هر حال پس از بحث و بررسی در این مورد هیات مدیره تصمیم‌گیری خواهد کرد. معتقدیم که اخلاق باید از پارامترهای رفتاری اولیه بازیکنان پرسپولیس باشد. به هر حال امکان وقوع هر اتفاقی درباره مکانی وجود دارد.

خروج نام سوشا

روز گذشته فارس نوشت: این دروازه‌بان به دلیل شکایت شاکی خصوصی، بازداشت شده و گفته می‌شود این شکایت ارتباطی با انتشار عکس‌های نامناسبی که از دروازه‌بان پرسپولیس در فضای مجازی پخش شده ندارد. گفتنی است سوشا مکانی پس از حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه و ارائه توضیحاتی با دستور بازپرس بازداشت موقت شد. با این شرایط مسئولان باشگاه پرسپولیس تصمیم دارند این دروازه‌بان را از لیست تیم‌شان کنار گذاشته و به دنبال جذب دروازه‌بان دیگری باشند.

فرهنگ فوتبال

وحید قلیچ گلر سالهای دور پرسپولیس در مورد اینکه سوشا مکانی به دلیل برخی مسائل به زندان منتقل شد گفت: باید به مکانی کمک کنند تا مشکلش حل شود اگر او را به حال خودش رها کنیم وضعیت بدتر خواهد شد. بنده تصاویری که مربوط به اوست را دیدم این مسائل در کشور ما ناپسند است و ورزشکار مطرح و کسی که گلر تیم بزرگی مثل پرسپولیس است باید بیشتر مراقب زندگی شخصی‌اش باشد. وی به فارس گفت: اگر به او کمک نکنیم وضعیت بدتر می‌شود. آن زمانی که ما می‌گفتیم در فوتبال ما یاغیگری وجود دارد و بازیکن درون زمین ولی فکرش جای دیگری است هیچ کسی توجهی نمی‌کرد. حالا صحت اظهارنظر ما مشخص شد. متاسفانه مسئولان پرسپولیس مثل کبک سرشان را در برف کرده‌اند و خبر ندارند چه اتفاقاتی حول این باشگاه می‌افتد. پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس از این قبیل اتفاقات متضرر نمی‌شود تصریح کرد: صد در صد پرسپولیس متضرر می‌شود. بارها تاکید کرده‌ام این تیم نیاز به دو گلر خوب دارد تا دچار چنین مشکلاتی نشود. وقتی یک گلر در تیم حضور دارد که می‌دانم هر چقدر هم که بد باشد درون میدان قرار بگیرد این اتفاقات می‌افتد. به نظر من مکانی را پیش یک روانشناس هم ببرم تا او مشکلش را مطرح کند تا دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد. وی در رابطه با اینکه آیا پرسپولیس نیاز به جذب یک گلر دیگر دارد گفت: صد در صد پرسپولیس باید یک گلر جذب کند اگر بنده مربی گلرهای پرسپولیس بودم هیچ کدام از این سه دروازه‌بان را حفظ نمی‌کردم. باور کنید گلرهای بسیار خوب و با کیفیتی در لیگ دسته اول حضور دارند که می‌توان آنها را جذب کرد اما ما فقط به اسم و رسم‌ها نگاه می‌کنیم.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین