|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۷۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳
انجام این گونه اعمال جراحی و به ویژه جراحی های لاغری که نیاز به تجهیزات و تخصص های ویژه ای دارد متأسفانه در هر کوی و برزن دیده می شود و هر روز تعداد قربانیان جراحی های مذکور افزایش می یابد.
جراحی های زیبایی در برخی مطب ها و کلینیک های پزشکی در حالی رو به افزایش است که افراد زیادی به دلیل قصورهای پزشکی و یا مراجعه شهروندان به مراکز غیرمجاز و غیرتخصصی دچار آسیب های جسمی و روحی و روانی جبران ناپذیری می شوند.

بررسی پرونده های موجود در شعبه ویژه جرایم پزشکی که زیر نظر قاضی سعید ملازمیان رسیدگی می شود،بیانگر آن است که برخی از پزشکانی که دست به اعمال جراحی زیبایی در مشهد می زنند دارای چند پرونده قصور پزشکی منجر به ایراد صدمه بدنی غیرعمدی هستند که قصور آنان نیز در سازمان نظام پزشکی تأیید شده است و شاکیان علاوه بر آسیب های جدی جسمی دچار مشکلات روحی شدیدی نیز شده اند.

زن 36 ساله ای که بر اثر عوارض ناشی از جراحی لیپولیز دچار مشکلات حاد جسمی مانند زخم های عمیق و عفونی شده است در حالی شکایتی را در شعبه 201 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح کرد که مدعی شد: بهمن سال 91 برای انجام جراحی لاغری موضعی در ناحیه شکم (لیپولیز) به یک کلینیک خصوصی مراجعه کردم اما پس از یک ماه دچار زخم های عمیق و عفونی در محل جراحی شدم به طوری که با زدن 90 بخیه مجدد 2 طرف پوست محل جراحی به یکدیگر رسید اما باز هم پوستم دچار سوختگی های شدید شد و حالت طبیعی خود را از دست داد.

وی افزود: این موضوع علاوه بر مشکلات و هزینه های درمانی بسیاری، از نظر روحی نیز آسیب های جدی به زندگی ام وارد کرده است. زن 27 ساله دیگری نیز که توسط همین پزشک و طی 2 نوبت در یک مرکز خصوصی مورد عمل جراحی لیپولیز قرار گرفته و اکنون دچار صدمات جدی شده است هم با طرح شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: وقتی برای اولین بار تحت عمل جراحی موضعی قرار گرفتم روز بعد با درد و سوزش در پهلو رو به رو شدم و دوباره به پزشک مذکور مراجعه کردم که او چند بار لیزر درمانی کرد اما عوارض ناشی از جراحی برطرف نشد. این در حالی بود که سوختگی های شدیدی نیز در محل انجام عمل جراحی به وجود آمد و زندگی طبیعی ام را دچار مشکل کرد.

گزارش خراسان حاکی است: انجام این گونه اعمال جراحی و به ویژه جراحی های لاغری که نیاز به تجهیزات و تخصص های ویژه ای دارد متأسفانه در هر کوی و برزن دیده می شود و هر روز تعداد قربانیان جراحی های مذکور افزایش می یابد. شکایت های متعدد و تأیید قصورپزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی بیانگر آن است که مجازات ها بازدارنده نیست و نظارت ها و برخوردهای قضایی نیز کافی به نظر نمی رسد بنابراین مسئولان امر و قانون گذاران باید برای پیشگیری از آسیب های جدی اعمال جراحی زیبایی چاره دیگری بیندیشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین