|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۷۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
سپرده گذاران صندوق پس انداز مسكن يكم می توانند وام 80 ميليون توماني بگیرند.
مدير طرح و برنامه بانك مسكن گفت: حدود 5 هزار نفر در صندوق پس انداز مسكن يكم سپرده گذاري کردند كه (با توجه به گذشت 6 ماه) مي توانند براي دريافت وام 80 ميليون توماني مراجعه كنند.

محمدحسن مرادي در گفتگو با خبرگزاري صدا و سيما افزود: پنج هزار ثبت نام کننده صندوق پس انداز مسکن یکم كه در تاريخ 18 خرداد 94  افتتاح حساب كرده اند مي توانند با مراجعه به شعب بانك مسكن نسبت به دريافت وام 80 ميليوني خود اقدام كنند.

وي ادامه داد: اين اتفاق درحالي رخ داده كه اين افراد بايد پس انداز 40 ميليون توماني خود را يكسال در اين بانك سپرده گذاري مي کردند اما باتوجه به امتيازهايي که آنها از قبل در اين بانك داشتند مي توانند وام 80 ميليوني را قبل از پايان يكسال دريافت كنند.

مرادي گفت: اين افراد كساني هستند كه از قبل در صندوق عادي و جوانان بانك مسكن سپرده گذاري داشتند.

وي با اشاره به اينكه افرادي که در صندوق پس انداز يكم افتتاح حساب داشتند اما سقف امتيازات آنها اجازه دريافت وام 80 ميليوني را به آنها نمي دهد، افزود: اين افراد مي توانند تفاوت وام دريافتي خود را اوراق خريداري کنند.

مدير امور طرح و برنامه بانك مسكن گفت: به عنوان مثال اگر فردي باتوجه به سپرده گذاري خود در اين صندوق فقط مي تواند 30 ميليون تومان وام دريافت كند اين امكان را دارد كه تفاوت آن را تا سقف 80 ميليون تومان اوراق خريداري کند به شرط اينكه سهم اين اوراق در اين تركيب در تهران از 60 ميليون تومان تجاوز نكند.

مرادي با اشاره به اينكه اگر كساني که شرايط دريافت وام را از طريق صندوق پس انداز يكم را دارند بخواهند منزلي را كه بدهي قبلي دارد خريداري کنند، افزود: اين افراد مي توانند بدهي تسهيلاتي قبلي را به نام خودشان بكنند و همزمان از تسهيلات صندوق يكم هم استفاده كنند، اين اقدام در صورتي امكانپذير است كه امتياز فرد دريافت كننده وام از 80 ميليون تومان كمتر باشد همچنين مجموع اين دو تسهيلات از 80 ميليون تومان نبايد بيشتر شود.

وي با اشاره به اينكه فراخوان دريافت وام 80 ميليوني از ديروز به بانك مسكن ابلاغ شده، گفت: در صندوق پس انداز يكم ملك خريداري شده بايد حداكثر 15 سال از ساخت آن گذشته باشد و در استفاده از اوراق اين ميزان تا 20 سال هم امكانپذير است.

مرادي افزود: درحالي که فرد بخواهد به صورت تركيبي از تسهيلات صندوق پس انداز يكم و اوراق استفاده كند ملك مورد نظر نبايد از 15 سال بيشتر سن داشته باشد.

مدير امور طرح و برنامه بانك مسكن درباره يكي از امكانات ديگري که براي مشتريان بانك مسكن فراهم شده، گفت: مدت بازپرداخت صندوق پس انداز مسكن براي افرادي که از اين تسهيلات استفاده كرده اند 10 سال بود كه درحال حاضر اين ميزان به 12 سال افزايش پيدا كرده تا مردم بتوانند با خيال راحت تري اقساط خود را پرداخت كنند.

مرادي درخصوص افرادي که از قبل از حساب هاي صندوق پس انداز مسكن و جوانان را دارند، افزود: اين افراد مي توانند تا سقف 60،  50  و 40 ميليون تومان از سپرده ممتاز و اوراق ممتاز در كنار تسهيلات قبلي خود اضافه كنند.

وي ادامه داد: به دليل اينكه سقف تسهيلاتي که قبلا پرداخت مي شد كم بود اين افراد مي توانند از اوراق ممتاز هم استفاده كنند و اين اقدام توان مالي آنها را بالا مي برد و همچنين برآيند تجميع استفاده از اوراق ممتاز و تسهيلات قبلي سبب مي شود كه اين افراد اقساط كمتري پرداخت كنند.
وي گفت: اوراق ممتاز با سود 18،5 درصد در اختيار مشتريان قرار مي گيرد و ميزان تسهيلات صندوق مسكن با سود 14 درصد بود اگر تجميع در اين دو صورت بگيرد ميزان اقساط كمتر مي شود و توان خريداران افزايش پيدا مي کند.

مرادي درخصوص افرادي که قبلا از تسهيلات بانك مسكن در قالب صندوق جوانان و يا اوراق استفاده كردند و درحال حاضر مي خواهند تعويض وثيقه كنند، افزود: اين افراد مي توانند به اندازه بدهي تسهيلاتي که از قبل دارند تا سقف تسهيلاتي جديد را از محل اوراق جبران كنند.

وي ادامه داد: به عنوان مثال اگر كسي در گذشته 20 ميليون وام گرفته و درحال حاضر 12 ميليون بدهي دارد و مي خواهد خانه جديدي را خريداري کند مي تواند تفاوت 12 ميليون تا 60 ميليون تومان را به اوراق منتقل كند و به اين صورت بازار خريد و فروش مسكن رونق بيشتري هم پيدا خواهد كرد.

مدير طرح و برنامه بانك مسكن خاطرنشان كرد: اگر بدهي تسهيلاتي روي پلاك باشد و خانه به فروش برسد خريدار جديد نيز مي تواند تفاوت بدهي خانه تا سقف 60 ميليون تومان را اوراق خريداري کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین