|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
"ادینبرو" یا "ادینبورگ" پایتخت و دومین شهر بزرگ اسکاتلند برای گشت و گذار ،شهری تمام و کمال است.
این شهر که پس از لندن دومین شهر پربازدید بریتانیا محسوب می شود.

امسال نیز مانند گذشته آتش بازیهای سال نو در ادینبورگ(ادینبرو) به راه بود و سال 2016 با گردهمایی مردم و یکی از مشهورترین آتش بازیهای دنیا، جشن گرفته شد.

در ادامه به تماشای شهری می رویم که رقیب لندن به شمار می آید و امروزه به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم شده که تنها 15دقیقه با پیاده روی از هم فاصله دارند:

قلعه تاریخی "ادینبورگ" هزار سال است که پابرجاست و به نحوی عالی از آن حفاظت می شود.این قلعه سلطنتی در یکی از بلندترین نقاط شهر با چشم اندازی متفاوت بنا شده است.

بن بست "مری کینگ" در حقیقت زیرزمینی مخوف و ترسناک در قسمت قدیمی شهر است که قرن ها پیش به دلیل طاعون قرار شد بر سر ساکنان آن خراب شود ولی این مسئله اتفاق نیفتاد،اما با این حال بیشتر ساکنان جان خود را به خاطر این بیماری از دست دادند.عمده شهرت این مکان به خاطر حضور ارواحی است که در طول سالها به استقبال گردشگران پر دل و جرات آمده و خودی نشان داده اند.

هنگامی که به روستای "دین" قدم می گذارید گویی به گذشته سفر کرده اید.تماشای روستا از روی پل های کوچک روی رودخانه بهترین فرصت برای عکاسی است.

سکوت و آرامش شهر را از بلندیهای "کالتون" ببینید.

موزه ملی اسکاتلند علاوه بر نمایش آثار فاخر هنری محل برگزاری نمایشگاههای فصلی نیز هست.

تماشای ادینبورگ توسط یک دوربین تاریکخانه ای 150 ساله که در بلندیهای "کسل " در شهر قدیمی ،تصویری شگفت انگیز از شهر به شما می دهد.(دوربین تاریکخانه ای یک دستگاه نوری است که تصویری از محیط اطراف بر روی صفحه نمایش منعکس می کند و کشف آن منجر به پیشرفت عکاسی شد.)

با 10 دقیقه پیاده روی از حاشیه پارک "هولیرود" به باغ زیبای "دکتر نیل" می رسید که باغی کوچک و دوست داشتنی است.

قطعا گردش در شهر بدون تماشای یک نمونه باشکوه از معماری سبک "گوتیک" کامل نخواهد بود.کلیسای جامع " سنت گیلز" که دسترسی به گوشه و کنار و حتی بام آن فراهم است بهترین نمونه گوتیک در شهر است.




















ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین