|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۷۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸
جابر انصاری افزود: پلیس دیپلماتیک مسئولیت برخورد با هرگونه تعرض به اماکن دیپلماتیک متعلق به عربستان سعودی را بر عهده دارد و بر اساس وظایف ذاتی خود برای حفظ نظم عمومی و اعاده امنیت این اماکن اقدام می کند.
به دنبال شهادت شیخ نمر در روز گذشته (شنبه) به دست دولت عربستان معترضان در مقابل سفارت عربستان تجمع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، این تجمع ها که به صورت پراکنده از شنبه شب آغاز شد،  و تجمع کنندگان در حالی فریاد حیدر حیدر سر می دادند که سفارت در آتش می سوخت و شعله های آن به خارج زبانه می‌کشید.

هر چند پلیس و نیروهای انتظامی سعی در متفرق کردن جمعیت داشت ولی معترضان به شهادت شیخ نمر همچنان حیدر حیدر گویان در مقابل سفارت این کشور در تهران حضور دارند. آنها همچنین شعارهایی چون "مرگ بر سازشگر"، "مزگ بر ضد ولایت فقیه"، "مرگ بر آل سعود" و .. را سر دادند. عده ای از آنها اقدام به ورود به سفارت کردند. در حال حاضر افرادی که وارد سفارت شده بودند به بیرون منتقل شدند ولی همچنان جمعیت زیادی مقابل سفارت حضور دارند.

حضور پررنگ نیروهای امنیتی هم در این میان چشمگیر بود. در این میان فرماندهان نیروی انتظامی با حضور در محل دستورهای لازم را به نیروهای تحت امر خود صادر می کنند.

عده ای از تجمع کنندگان که به داخل سفارت رفته اند از بالای بام سفارت اقدام به پخش کاغذ در خیابان کردند.

در حالی که نیروی انتظامی در تلاش برای متفرق کردن تجمع کنندگان برابر سفارت عربستان در تهران است، ماموران شهرداری و همچنین آتش نشانی برای تمیز کردن محل سفارت دست به کار شدند.

جابر انصاری، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای ضمن اعلام محکومیت مجدد اعدام ناعادلانه عالم دینی شیخ نمر النمر، بر ضرورت تامین امنیت اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد مقدس تاکید و اعلام کرد وزارت امور خارجه با درک احساسات پاک مردم مسلمان کشورمان خواستار جلوگیری از هرگونه تجمع در مقابل این اماکن است.

جابر انصاری افزود: پلیس دیپلماتیک مسئولیت برخورد با هرگونه تعرض به اماکن دیپلماتیک متعلق به عربستان سعودی را بر عهده دارد و بر اساس وظایف ذاتی خود برای حفظ نظم عمومی و اعاده امنیت این اماکن اقدام می کند.

 نیروهای انتظامی مستقر در مقابل سفارت عربستان در تهران دقایقی پیش تجمع کنندگان برابر این سفارت را متفرق کردند و به این ترتیب این تجمع اعتراضی که به خاطر اعدام شیخ نمر به دست رژیم آل سعود برپا شده بود، پایان یافت.

رییس پلیس پایتخت از بازداشت شماری از نیروهای خودسر حمله کننده به سفارت عربستان خبر داد.

سردارحسین ساجدی نیا در این باره گفت: حوالی ساعت 22:20 شنبه شب عده ای از نیروهای خودسر رو به روی سفارت عربستان تجمع کرده و مدتی بعد اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت ساختمان سفارت کردند.

رییس پلیس پایتخت از شهروندان خواست اعتراضات خود را از شیوه های قانونی پیگیری کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین