|
|
امروز: دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۷۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
اما آنچه از سوی این جناح مغفول مانده است آن است که شورای نگهبان به چه علت باید فردی را که ریاست خبرگان را در کارنامه خود دارد و تاکنون همواره عضو این مجلس بوده است را رد صلاحیت کند؟!
 گفته می شود شایعات، آن هم  از نوع انتخاباتی، نمک هر انتخابات است و شاید اگر این شایعه سازی ها و گمانه زنی ها نباشد رقابت از حرارت و حرکت باز می ماند، اما مشکل زمانی آغاز می شود که برخی تلاش می کنند تا آش را آنقدر شور کنند که دیگر قابل خوردن نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، روز گذشته اخباری با مضمون رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از سوی یک سایت منتسب به اصولگرایان در فضای خبری و رسانه ای به سرعت منتشر شد. این سایت خبری به نقل از یک منبع آگاه  می نویسد: علی اکبر هاشمی رفسنجانی که پیش تر برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بود، رد صلاحیت خواهد شد.

دروغ چرا ؟!!

"در حال حاضر فعاليت هيئت هاي اجرايي استان ها براي بررسي صلاحيت ها آغاز شده و بعد از اتمام كار هيئت هاي اجرايي، نوبت به هيئت نظارت استانها مي رسد و در مرحله سوم، كار شوراي نگهبان آغاز مي شود." این گفته های سخنگوی شورای نگهبان است که پیش از این در مورد بررسی صلاحیت ها ابراز داشته بود. 

وزیر کشور نیز در اظهاراتی بیان کرده بود : در مجلس خبرگان روند بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور به مدت ۳۰ روز از ششم دیماه تا پنجم بهمن‌ماه انجام می‌شود و اعلام مراتب رد صلاحیت و دریافت رسیدگی به آن از دهم بهمن ماه به مدت ۵ روز فرصت ابلاغ به افراد را داریم. 

از این اظهارات کاملا مشخص است که هنوز شورای نگهبان وارد پروسه بررسی صلاحیت ها نشده است یا حداقل نمی تواند در  این مدت کوتاه به چنین جمع بندی برای اتخاذ یک تصمیم پر هزینه برسد از اینرو هدف از بیان اینگونه مطالب  را باید در مسئله دیگری جست و جو کرد.

آنچه مشخص است وقتی یک سایت خبری با تعداد پایین بازدیدکننده اقدام به درج چنین خبری آن هم از سوی یک منبعی که نه نامی دارد و نه مشخص است چقدر می تواند موثق باشد تنها می تواند یک دلیل داشته باشد و آن هم تعداد کلیک است.

رد صلاحیت رسایی یا هاشمی؟!

چندی پیش رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری دولت با اشاره به مسائل مبهمی که مربوط به دو تن از نمایندگان است از شورای نگهبان خواست تا با دقت بیشتری در مورد صلاحیت افراد تصمیم گیری نماید.

اینکه تنها دو روز بعد از چنین اظهار نظری شایعه رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از سوی طیف مقابل هاشمی مطرح می شود کمی سوال برانگیز است چرا که به هر صورت دولت به لحاظ تفکر، نزدیک به  طیف آیت الله هاشمی رفسنجانی محسوب می شود بنابراین پر بیراه نیست اگر گفته شود اقدام به رواج چنین شایعه ای برای تحت تاثیر قرار دادن تصمیم شورای نگهبان به تلافی موضوعی باشد که از سوی حجت الاسلام اشرفی اصفهانی برای صلاحیت برخی نمایندگان مطرح شده بود.

اما آنچه از سوی این جناح مغفول مانده است آن است که شورای نگهبان به چه علت باید فردی را که ریاست خبرگان را در کارنامه خود دارد و تاکنون همواره عضو این مجلس بوده است را رد صلاحیت کند؟! 

شاید رد صلاحیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری این تفکر را در ذهن آنها قرار داده است که ماجرای سال 92 و انتخابات ریاست جمهوری می تواند در اسفند 94 تکرار شود در حالی که این دو انتخابات به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

ترس از یک ائتلاف 

موضوع دیگری که  در این راستا مطرح می شود هراس از شکل گرفتن حلقه ای قدرتمند در مجلس خبرگان است. به عبارت دیگر حضور حسن روحانی رئیس جمهور، هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی در پنجمین انتخابات خبرگان این زنگ خطر را برای برخی به صدا در آورده است که چنانچه این حلقه تکمیل  می تواند آسیب جدی به اهداف و مقاصد تندروها وارد سازد لذا اط در شایعه پراکنی وارد شدند.

از آنجایی که مدتی پیش موضوع انصراف سید حسن خمینی از انتخابات خبرگان به شدت از سوی این طیف مطرح می شد، به نظر می رسد آنچه در سیبل قرار گرفته است حلقه اتحاد و ائتلافی است که می تواند وزن خبرگان را تغییر دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین