|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۱
کد خبر: ۷۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۰
پس از اینکه حمید رسایی از ماسک زدن همکاران خود در جلسه علنی مجلس ناامید شد روی صندلی خود نشست و ماسکی را که خودش نیز زده بود برداشت.
حمید رسایی را دیگر همه می‌شناسند. روحانی اصولگرایی که با حمایت از محمود احمدی‌نژاد به نمایندگی مجلس رسید و بعد از آن و در دوران دولت‌های نهم و دهم با حمایت همه‌جانبه از احمدی‌نژاد سعی داشت فشار افکار عمومی را از رئیس‌جمهور محبوبش بردارد و نهایت آن شد که همگان دیدند. اما نماینده تهران در مجلس که زمانی حامی سفت و سخت دولت احمدی‌نژاد بود،حالا بدل به یکی از تندروترین مخالفان یازدهم شده است. او از هر فرصتی از جمله نطق علنی در مجلس،تذکر،سوال از وزرا، سخنرانی و مناظره برای کوبیدن دولت و وزرا استفاده می‌کند اما در تازه‌ترین پرده از نمایش منتقد بودن، رسایی صبح دیروز در جلسه علنی یکشنبه ششم دی‌ماه، در اعتراض به آلودگی هوای تهران و در رفتاری عجیب اقدام به توزیع ماسک در میان نمایندگان کرد. او ماسک‌ها را بین برخی از نمایندگان توزیع کرد و خودش نیز ماسک بر روی صورت خود گذاشت اما این اقدام او با واکنش سرد و بی‌اعتنایی نمایندگان مجلس روبه‌رو شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، از جمله نمایندگانی بود که ماسک را به رسایی پس داد.

 پس از اینکه حمید رسایی از ماسک زدن همکاران خود در جلسه علنی مجلس ناامید شد روی صندلی خود نشست و ماسکی را که خودش نیز زده بود برداشت. رسایی که علی‌الظاهر نتوانسته بود با عمل نمایشی خود همراهی دیگر نمایندگان را با خود به دست آورد، در ادامه به کمال‌الدین پیرموذن نماینده اصلاح طلب اردبیل حمله کلامی کرده و گفت: یکی از اخلاق بد و متأسفانه تهوع‌آور این است که برخی خودشان را موظف بدانند که از هر غلطی دفاع کنند. در حالی که خود طرف آن تذکری که ما می‌دهیم را می‌دهد ولی بعد یک تیکه به ما می‌پراند! رسایی اینگونه ادامه داد: من اصلا اکراه دارم از تعبیر وکیل‌الدوله استفاده کنم، چون دولت هم رأی مردم را دارد و نمایندگان مجلس هم رأی مردم را دارند، هر چند همین افراد بارها چنین تعابیری استفاده کرده‌اند، حاج آقا شما اسناد پزشکی بنده را دیده‌اید، من ماسکی که زدم نماد اعتراض بود و نماد کاری است که مردم بیرون انجام می‌دهند، مردمی که در تاکسی می‌نشینند، مردم حتی فضای تمیز داخل مجلس را در خانه‌هایشان ندارند، این یک نوع اعتراض است که به فکر باشید، بنده که امضای همکارم را جعل نکردم بروم نطق میان دستور داشته باشم، اقدام من مشروع و قانونی بود. در همین زمان کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده اردبیل که مورد خطاب رسایی بود، تقاضای تذکر ماده 79 داشت که زمان جلسه علنی به پایان رسید و نوبت او نشد ولی با صدای بلند در صحن علنی در حالی که فریاد می‌کشید، خطاب به رسایی با الفاظی وی را مورد خطاب قرار داد و گفت ان‌شاءا... در جلسه فردا تذکر می‌دهم حالا می‌بینی.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین