|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۷۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
مخالفان دولت این روزها چنان هجمه هایی به معصومه ابتکار ترتیب داده اند که به نظر می رسد آنها بی میل نیستند حتی تعداد قربانیان آلودگی هوا افزایش پیدا کند تا با استناد به آن معاون رییس جمهور را بیش از پیش زیر سوال ببرند.
نفس کشیدن در هوای پایتخت سخت شده است و این سختی وقتی بیشتر می شود که برخی به جای آنکه به دنبال راه حل باشند بیشتر به دنبال تسویه حساب های سیاسی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مشکلات  زیست محیطی ایران در طول چند سال اخیر به دلیل کاهش شدید بارش و همچنین دخل و تصرف هایی که انجام شده، افزایش پیدا کرده است. در این میان عمده ترین مشکلی که کلان شهرها با آن دست به گریبان شده اند مسئله آلودگی هواست. 

هفته پیش بود که به مرز هشدار رسیدن آلودگی هوا بسیاری از مدارس تهران و دیگر شهرهای بزرگ را به تعطیلی کشاند اما با گذشت چندین روز همچنان سایه هشدار بر سر شهرنشینان وجود دارد.

اگر قرار باشد به بررسی چرایی آلودگی هوا پرداخته شود علت فراوان است که شاید یکی از مهمترین عوامل مربوط به نوع بنزین و تعداد زیاد تردد خودروها باشد؛ مسئله ای که  محیط زیست چند سالی است مجددانه به آن ورود کرده و سعی نموده تا شر این بنزین های نامرغوب را از سر مردم این کشور کم کند اما این موضوع نیاز به عزمی بلند از سوی تمام دستگاه ها دارد. 

وقتی محیط زیست سیاسی می شود

مشکلات زیست محیطی مشکلاتی نیستند که به یکباره سر بیرون بیاورند بلکه در طول چندین سال آرام آرام گریبان طبیعت را می گیرند. متاسفانه امروز برخی،  تنها سازمان محیط زیست را مسئول می دانند و هر گاه مشکلاتی از این دست پیش می آید به جای همفکری و کمک برای حل موضوع، مشکلات پیش آمده را بستری می دانند برای تسویه حساب های سیاسی . 

هنوز ماجرای ریزگرد ها که چند ماهی مردم خوزستان را با مشکلات بسیار مواجه کرد فراموش نشده است ماجرایی که به دلیل خشکی تالاب ها و رودخانه های اطراف و اهمال کاری هایی که کشورهای همسایه در این مسیر داشته اند و همچنین عدم پیشگیری ها و اقدامات مناسب در گذشته، دامن این خطه را گرفت و راه تنفس مردم آن منطقه را بست. نکته حائز اهمیت آن است که در این شرایط، تنها متهم رئیسی شناخته شد که تنها 2 سال بود بر این مسند قرار گرفته است.

بهانه جویی ها اغاز شد که چرا معصومه ابتکار نمی رود به خوزستان و از نزدیک حال و روز مردم اهواز را ببیند و از سوی دیگر وقتی پای رئیس سازمان محیط زیست به اهواز رسید آه و فغان بلند شد که چقدر هزینه شده است تا ابتکار به اهواز برود و این اسراف است.

حتی زمانی که مبارزه با بنزین نامرغوب در دستور کار این سازمان قرار گرفت عده ای که منافع خود را در خطر دیدند از در اتهام زنی وارد شدند و با طرح ادعاهای بی پایه و اساس تلاش کردند خانواده معصومه ابتکار را مقصر و عامل ورود بنزین جلوه دهند تا شاید از این طریق تغییر رویکردی، در سازمان ایجاد کنند .

امروز نیز بار دیگر سازمان محیط زیست در سیبل منتقدان قرار گرفته است، آن هم به دلیل هوای آلوده تهران و کلان شهرها اما باز هم مانند گذشته نه خبری از چاره اندیشی و همفکری وجود دارد و نه خبری از همراهی؛ گویا بیشتر از آنکه رفع بحران مد نظر باشد دفع رقیب هدف قرار گرفته است.

مخالفان دولت این روزها چنان هجمه هایی به معصومه ابتکار ترتیب داده اند که به نظر می رسد آنها بی میل نیستند حتی تعداد قربانیان آلودگی هوا افزایش پیدا کند تا با استناد به آن معاون رییس جمهور را بیش از پیش زیر سوال ببرند؛ اتفاقی که در دولت سابق عکس آن رخ داده بود و مخالفان فعلی دولت نه تنها اعتراضی به مدیریت محیط زیست نداشتند، بلکه چشم خود را به روی بنزین های سرطانزایی که دولت تدبیر و امید مقابل آن ایستاد بسته بودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین