|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۷۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
از سوی دیگر اصولگرایان که به دلیل معرفی کاندیداهایی با وزنه ای پایین تر به مجلس شورای اسلامی در طول مجلس هشتم و نهم آسیب جدی به دلیل نوع اظهارات و رفتارهای برخی نمایندگان دیده اند در این دوره سعی کردند لیستی ارائه کنند تا از هر جهت با گذشته متفاوت باشد.
 بعد از چندین ماه گفت و شنود و گمانه زنی، نهایتا پرونده ثبت نام دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از یک هفته بسته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، از روز 28 آذر ماه ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد و البته ثبت نام این دوره از انتخابات با آنچنان استقبالی مواجه شد که حتی تا دقایقی بعد از اتمام زمان برای ثبت نام نیز داوطلبینی بودند که خواستار ثبت نام و شرکت در انتخابات شدند. 

همانطور که پیش بینی می شد افراد و شخصیت های بسیاری برای حضور در انتخابات شرکت کردند و همین نشان می دهد که باید منتظر انتخاباتی متفاوت با گذشته و به طبع مجلسی با آرایش سیاسی متفاوت باشیم.

صف آرایی اصلاح طلبان و اصولگرایان

در حالی که انتقاداتی متوجه طیف چپ وجود دارد بر این اساس که قطعا کناره گیری از انتخابات و دوری از آن نمی تواند راه حل مناسبی باشد این بار با دستی پر وارد عرصه انتخابات شدند که هر کدام برای خود دارای وزن و مرتبه ای هستند که می توانند آرا قابل توجهی را به خود جلب کنند. 

مهمترین افرادی که  از طیف اصلاحات وارد گود انتخابات شدند به این ترتیب است:

محمدرضا عارف، مصطفی معین ، نجفقلی حبیبی (رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی )، سهیلا جلودارزاده، زهرا شجاعی، علیرضا محجوب ، محسن رهامی، رسول منتجب نیا، اشرف بروجردی، مرتضی مبلغ،پ، یدالله طاهرنژاد، مسعود پزشکیان و ... 

از سوی دیگر اصولگرایان که به دلیل معرفی کاندیداهایی با وزنه ای پایین تر به مجلس شورای اسلامی در طول مجلس هشتم و نهم آسیب جدی به دلیل نوع اظهارات و رفتارهای برخی نمایندگان دیده اند در این دوره سعی کردند لیستی ارائه کنند تا از هر جهت با گذشته متفاوت باشد. 

مهمترین کاندیداهای اصولگرایان

مرضیه وحید دستجردی، یحیی آل اسحاق، علی لاریجانی، محمد نبی حبیبی، اسدالله بادامچیان، فاطمه رهبر، ابولقاسم رئوفیان و...

مجرم نیستم نوکرم

در شرایطی که همه بر اساس احساس وظیفه وارد ساختمان وزارت کشور شوند و در این انتخابات ثبت نام کنند محمدرضا رویانیان نیز بر همین اساس آمد تا اسم خود را به عنوان یکی از داوطلبین شرکت در انتخابات ثبت کند البته این ثبت نام با کمی حاشیه همراه بود. 

رویانیان که ساعت مناسبی را برای ثبت نام انتخاب نکرده بود با درب بسته وزارت و ممانعت حراست مواجه شد به هر صورت زمان قانونی به پایان رسیده بود و قاعدتا کسی دیگر اجازه نداشت در این زمان ثبت نام کند.

ممانعت حراست و اصرار رویانیان موجب شد تا درگیری لفظی میان آنها صورت گیرد و نهایتا  رئیس پلیس سابق تلاش کرد تا از در دیگری وارد شود و از این رو با چند تماس تلفنی موفق شد وارد سالن شود و ثبت نام خود را انجام دهد. 

البته نکته ای که کمی در مورد رئیس پلیس سابق همچنان ابهام آمیز است پرونده ای است که جنجالی در رابطه با آن به پا شد که خود رویانیان در رابطه با این پرونده عنوان می کند : در حال حاضر یک پرونده در حد بازپرسی و دادسرا وجود داشته و دارد و امیدوار هستم که بر اساس عدالت در این رابطه رفتار شود. من افتخار می‌کنم که نظام جمهوری اسلامی حتی منِ سردار رویانیان را بازخواست کند و از من سوال بپرسد، چراکه این افتخار نظام است که با کسی تعارف ندارد ولی من مجرم نیستم بلکه نوکر همه هستم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که "آیا فکر می‌کنید صلاحیت شما تأیید شود؟‌" اظهار کرد:‌ نمی‌دانم؛ اگر تأیید نشوم هیچ کاری نمی‌کنم و اعتراضی نمی‌کنم. هر آنچه شورای نگهبان بگوید، عشق است.

نامه نگاری برای ثبت نام 

کاظم جلالی که چندی پیش اعلام کرده بود نمی خواهد وارد انتخابات شود و از ثبت نام منصرف شده است با یک نامه تغییر عقیده داد.

کاظم جلالی که یکی از نزدیک ترین نمایندگان به علی لاریجانی محسوب می شود بعد از اعلام موضع خود در رابطه با عدم شرکت در انتخابات دهم با نامه ای از سوی رئیس فعلی مجلس مواجه می شود که در این نامه از ایشان تقاضا می کند تا در این انتخابات شرکت کند و از این رو کاظم جلالی نیز برای ثبت نام راهی وزارت کشور می شود و از حوزه شاهرود برای رقابت اسفند ماه اعلام آمادگی می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین