|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
مدیرعامل شرکت بافت آزادی خواستار مقابله مسئولان با واردات غیر استاندارد پارچه‌های مورد استفاده برای تولید پرچم و همچنین پرچم های آماده و تهیه شده از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی کشور شد.
ویژگی‌های پرچم جمهوری اسلامی ایران مشمول استانداردهای اجباری است

شورای انقلاب اسلامی، درتاریخ پانزدهم تیر ماه 1359 با ابلاغ ویژگی‌های کلی پرچم، اعلام کرد که مشخصات هندسی و فنی پرچم باید با رعایت استانداردهای ابلاغی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران باشد بطوریکه تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و رعایت الزامات آن ممنوع است.

غلامرضا امینی، مدیر کل نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع غیرفلزی و کارشناسان صنایع نساجی در بازدید از شرکت تولیدکننده پرچم گفت : پرچم جمهوری اسلامی ایران،که متضمن عبارت «اللّه» و «لا اله الّا اللّه» و «اللّهُ اکبر» است جایگاه متعالی دارد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام پیروزی انقلاب اسلامی و تقاضا برای تهیه حجم زیادی پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط ارگانها و نهادهای دولتی و خصوصی با توجه به اینکه استاندارد ویژگی های پرچم جمهوری اسلامی ایران اجباری است ، اظهار داشت: الزام تولید‌کنندگان، عرضه کنندگان وهمه استفاده کنندگان از پرچم جمهوری اسلامی ایران بویژه سازمانها، دستگاههای اجرایی وشهرداریها برای رعایت ارزشها واستاندارد پرچم مقدس جمهوری اسلامی یک تکلیف ملی وقانونی است.

امینی در این بازدید بر ضرورت اجرای بهتر این استاندارد توسط شرکت بافت آزادی در خصوص تولید پرچم تاکید کرد و خواستار توجه دستگاههای اجرایی وشهرداریها به استفاده از پرچم هایی که خصوصیات فنی، کیفی وهندسی آن مطابق با قانون اساسی و  استاندارد ملی ایران است شد.

مدیرعامل شرکت بافت آزادی خواستار مقابله مسئولان با واردات غیر استاندارد  پارچه‌های مورد استفاده برای تولید پرچم و همچنین پرچم های آماده و تهیه شده از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی کشور شد.

گفتنی است: در جریان بازدید از خطوط تولید پرچم جمهوری اسلامی ایران در شرکت بافت آزادی ،از آزمایشگاههای رنگ و کنترل کیفیت شرکت مذکور نیز بازدید به عمل آمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین