کد خبر: ۷۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
رسایی بارها به فردوسی پور و برنامه نود کنایه زده و آنها را به عدم پیگیری پرونده فساد در فوتبال متهم کرده است. شاه بیت اظهارات او اما برجسته کردن نقش خود در این پرونده است و رسایی حتی از علنی کردن این موضوع که باید خود او از طریقی در برنامه نود صحبت می کرد نیز ابایی نداشته است.
حمید رسایی نماینده نزدیک به جبهه پایداری، برای چندمین بار به طور غیرمستقیم از اینکه عادل فردوسی پور او را برای حضور در برنامه نود، دعوت نکرده است، ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، رسایی هنگام ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هنگامی که با سوالی درباره عدم پخش مصاحبه ظریف در برنامه نود روبرو شد، در لابلای اظهاراتش، ناراحتی خود از دعوت نشدن به این برنامه را بروز داد.

رسایی گفت: "اگر از من درباره برنامه 90 بپرسند، سوال می‌کنم که چرا این برنامه با وجود اینکه یک سال و نیم فساد در فوتبال مطرح است حتی یک بار هم برای ما که این پرونده را در اختیار داریم سرفه نکرده است. با اینکه آقای فرودسی‌پور دوبار در جلسه کمیسیون اصل 90 حضور یافته و با وی صحبت شد و مدیر شبکه 3 در این زمینه با ما همراه بود."

رسایی از حدود دو سال پیش در انتصابی عجیب، از سوی مجلس، مسئول پیگیری پرونده تبانی در فوتبال شد. در مدت یادشده، نه تنها پیشرفت ملموسی در ماجرای تبانی در لیگ فوتبال کشور، رخ نداد بلکه با مطرح شدن بحث کارت های معافیت جعلی فوتبالیست‌ها، تمام نگاه ها به این سو رفت و عملا موضوع جنجالی تبانی به فراموشی سپرده شد.

حمید رسایی آذرماه سال 93 در برنامه ورزش از نگاه دو، بحث معافیت های جعلی را مطرح کرد اما او نه در این برنامه  و نه در هیچ زمان دیگری، توضیحی قابل قبول که نشان از پیشرفت پرونده ای که مسئولیت آن را بر عهده دارد، باشد، نداد. در واقع آنچه رسایی از آن صحبت کرد، ماجرایی متفاوت از آن پرونده ای بود که مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود. پرونده تبانی در فوتبال، به ماجرای تطمیع داوران و بازیکنان تیم های حریف، شرط بندی در فوتبال برای تغییر نتایج، و باخت های عمدی و ... باز می گردد اما آنچه پررنگ تر شد و ظاهرا مجلس هم از آن به عنوان ماجرای اصلی فساد در فوتبال یاد کرد، موضوع معافیت ها بود که بحثی گسترده تر از فوتبال و ورزش است.

در این میان، نکته قابل تاملی که شاید یکی از دلایل عدم پیشرفت در این پرونده باشد، عدم مقبولیت حمید رسایی در جامعه فوتبال کشور است. رسایی که پیش از این، در برنامه هفت نیز حضور تلفنی فعالی داشته و در آنجا نیز مورد استقبال جامعه سینمایی کشور قرار نگرفت، از دو سال گذشته با ورود به پرونده فوتبال، همین سرنوشت برایش رقم خورده است.

جالب اینجاست که رسایی در شرایطی مسئولیت پرونده تبانی در فوتبال را بر عهده گرفت که از کمیسیون اصل 90 استعفا کرده بود اما این استعفا پذیرفته نشد. ماجرای سفر رسایی به برزیل در زمان برگزاری جام جهانی، که از آن به عنوان بخشی از بررسی پرونده فساد فوتبال یاد شده بود نیز، به حاشیه های این نماینده مجلس افزود تا جامعه فوتبال بیش از پیش او را از خود جدا بداند.

رسایی در دو سال گذشته، بارها به عادل فردوسی پور و برنامه نود کنایه زده و آنها را به عدم پیگیری پرونده فساد در فوتبال متهم کرده است. شاه بیت اظهارات او برجسته کردن نقش خود در این پرونده است و رسایی حتی از علنی کردن این موضوع که باید خود او از طریقی در برنامه نود صحبت می کرد نیز ابایی نداشته است.

برنامه نود، پرمخاطب ترین برنامه صداوسیماست و چهره های سیاسی برای حضور در آن به عنوان مهمان، یا تماس تلفنی با آن به دلیل گستردگی مخاطبانش بی میل نیستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین