|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۷۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
وحدت اصول گرایان این روزها با اما و اگر های بسیاری همراه شده است به ویژه در را بطه با رهروان ولایت و علی لاریجانی. لاریجانی امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و آنچه برای من مهم است، پیگیری درست اصول و اهداف انقلاب است.
وحدت اصول گرایان این روزها با اما و اگر های بسیاری همراه شده است به ویژه در را بطه با رهروان ولایت و علی لاریجانی. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، یک روز گفته می شود رهروان در ائتلاف نماینده دارند و روز دیگر این خبر تکذیب می شود و این تائید و تکذیب ها آنچنان رشد داشته است که می توان گفت میز وحدت اصولگرایی با یک سرگیجه شدید دست به گریبا است. 

چندی پیش که شایعه پیوستن علی لاریجانی به ائتلاف اصولگرایان جدی شد کاظم جلالی از نمایندگان نزدیگ به رئیس مجلس و هنچنین رئیس فراکسیون رهروان ولایت اعلام کرد که رهروان هیچ نتشستی با اصولگرایان نداشته است و آقای لاریجانی قرار نیست به ائتلاف اصولگرایان بپیوندد این صحبت ها در حالی مطرح می شود که مصباحی مقدم تصوری دیگر از ماجرا دارد. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پس از ثبت‌نام در دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص حضور لاریجانی در شورای ائتلاف اصولگرایان، اظهار کرد: خوب است که اخبار آقای لاریجانی از خود وی پرسیده شود، اما من خبر دارم که یکی، دو هفته گذشته آیت‌الله موحدی کرمانی و لاریجانی با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

وی همچنین عنوان کرده است که به همراه آقای ابوترابی‌فرد با لاریجانی در جلسه‌ای صحبت‌ کرده‌اند  و او چیزی درباره نفیِ ائتلافِ اصولگرایان نگفته است.

مصباحی‌مقدم ادامه می دهد:  لاریجانی گفت «من نمی‌توانم در جلسات ائتلاف شرکت کنم اما نماینده خود را می‌فرستم»؛ ولی تا الان نماینده نفرستاده است

اما باز این صحبت ها از سوی افرادی نزدیک به آقای لاریجانی تکذیب شد.

سیاست سکوت لاریجانی 

جلساتی که علی لاریجانی به همراه آیت الله مقتدایی و ناطق نوری داشته است نشان از آن می داد که لاریجانی عزم دارد گامی محکم و استوار در انتخابات داشته باشد و در سایه حرکتی سنجیده پایگاه اجتماعی و محبوبیتی را که بیشتر در نتیجه ایستادگی و مقاومت در برابر تندرو های مجلس اتخاذ کرده است را حفظ  کند. 

از سوی دیگر اصولگرایان به خوبی دریافته اند که نام علی لاریجانی در لیست انها می تواند کمک شایانی به جناحی کند که این روز ها تاوان اشتباهات گذشته خود را می دهند.

نکته ای که در میان تائید و تکذیب ها در اردوگاه اصولگرایی بسیار قابل توجه است سیاست سکوتی است که لاریجانی در این بین در پیش گرفته است. به نظر می رسد لاریجانی بیشتر از آنکه تمایل به ائتلاف با اصولگرایان داشته باشد مایل است تا به صورت یک جریانی مستقل از راست و چپ وارد عرصه انتخابات شود اما ترجیح می دهد  این موضوع  تا روزهای آخر همچنان در ابهام باقی بماند و تا روزهای آخر زوایای ان مورد بررسی قرار گیرد. 

آنچه مسلم است این است که امروز نماد اصولگرایی رفتارهای تندی شده است که گاه از سوی برخی از نمایندگان مجلس سر می دهد هرچند اکثریت با این گونه برخوردها مخالف بودند اما این همان تیشه ای است که این افراد به نام اصولگرایی به ریشه آن زدند از این رو شاید حضور در میان ائتلاف اصولگرایانی که یک طرف آن موتلفه است و طرف دیگر پایداری و جمعیت ایثارگران چندان به نفع وجهه رهروان تازه تاسیس با تابلوی اعتدال نباشد. 

هفته آینده، لیست اصولگرایی 

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در رابطه با مسائل ضد و نقیضی که در مورد وحدت اصولگرایان مطرح می شود به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت :  مسلم است که اگر همه در مورد این موضوع اظهار نظر کنند از یک جبهه چند صدا بیرون می آید بنابراین باید این وظیفه را تنها به عهده یک نفر یعنی سخنگو گذاشت. 

وی همچنین اظهار داشت : غلامعلی حدادعادل سخنگو  جبهه واحد اصولگرایی است و زمانی می توان به اخبار مطرح شده در مورد وحد ت اصولگرایان استناد کرد که از زبان ایشان و در مقام سخنگو بیان شود. 

ترقی در پایان گفت: چهارشنبه آینده آقای حدادعادل در این رابطه سخنرانی و مصاحبه خواهند داشت که همه چیز به طور شفاف مشخص خواهد شد.

گفتنی است لاریجانی امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و آنچه برای من مهم است، پیگیری درست اصول و اهداف انقلاب است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین