|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۷۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰
مکی زاده تاکید کرد: به همت همیاران ناجی، حوالی ساعت 2 بامداد امروز(سه شنبه) چهار نفر سانحه دیده به همراه قایق، صحیح و سالم پیدا شدند و به جزیره تنب بزرگ انتقال یافتند.
رئیس حفاظت و ایمنی دریانوردی بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات چهارنفر سرنشین یک قایق موتوری سانحه دیده طی یک عملیات شبانه در حوالی جزیره تنب بزرگ از خطر غرق شدن با تلاش مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، خبرداد.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی زاده ضمن بیان جزییاتی از این سانحه، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، سرنشینان یک قایق موتوری صیادی که از سواحل بندر لنگه عازم دریا شده بود، حوالی ساعت 18 و 55 دقیقه روز دوشنبه(30 آذرماه) به دلیل شرایط نامساعد جوی و خرابی موتور، در فاصله 13 مایلی غرب جزیره تنب بزرگ سرگردان شدند.

وی ضمن بیان این مطلب که پس از دریافت پیام اضطرار، بلافاصله شناور ناجی از بندرگاه جزیره ابوموسی به موقعیت سانحه اعزام شد، افزود: همچنین هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های دریایی همکار و همیاران ناجی مستقر در منطقه، صورت گرفت و یک شناور هادی نیز از بندر لنگه به محل سانحه اعزام شد.

مکی زاده تاکید کرد: به همت همیاران ناجی، حوالی ساعت 2 بامداد امروز(سه شنبه) چهار نفر سانحه دیده به همراه قایق، صحیح و سالم پیدا شدند و به جزیره تنب بزرگ انتقال یافتند.

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به خطر بالای تردد دریایی با قایق‌های موتوری در شرایط نامساعد جوی، خاطرنشان کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر، موارد مکرری درخصوص تردد از مبادی غیرمجاز و توسط شناورهای غیراستاندارد مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: قایق‌های موتوری صیادی تنها در شرایط مساعد جوی و حداکثر تا فاصله 2 مایلی از ساحل مجاز به تردد هستند اما موارد زیادی پیش آمده که چنین وضعیتی نقض شده و سوانح دریایی ناگواری رقم خورده است.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین