|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۷۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
معاونت خبر سازمان صداوسيما در حال تدارک تغييرات گسترده‌اي در بخش‌هاي خبري تلويزيون است، تغييراتي که در فرم و محتواي اخبار تلويزيون نمودار خواهد شد.
بازتاب‌هاي مثبت پخش زنده گزارش‌هاي خبري از شبکه خبر شروع خوبي براي تغييرات در ساختار اخبار تلويزيون است. در حالي که اغلب شبکه‌هاي مهم خبري جهان سال‌هاست از اين الگو استفاده مي‌کنند.

معاونت خبر سازمان صداوسيما در حال تدارک تغييرات گسترده‌اي در بخش‌هاي خبري تلويزيون است، تغييراتي که در فرم و محتواي اخبار تلويزيون نمودار خواهد شد.

 طبق نتايج يک پژوهش مشترک بين‌المللي که سال گذشته برگزار شد، مشخص شد 86 درصد از مردم ايران اخبار را از طريق تلويزيون دريافت مي‌کنند. با وجود گسترش رسانه‌هاي مکتوب و مجازي هنوز هم بخش‌هاي خبري تلويزيون بيشترين ميزان مخاطب و بيشترين درصد اطمينان از صحت خبر را به خود اختصاص داده‌اند. اکثر مردمي که برنامه‌هاي تلويزيون را دنبال مي‌کنند مخاطب بخش‌هاي خبري سيما نيز هستند و در طول روز حداقل يکي از بخش‌هاي خبري شبکه‌هاي سراسري يا شبکه خبر را پيگيري مي‌کنند. حال با گذشت يک سال از انتصاب دکتر پيمان جبلي به عنوان معاون خبر سازمان صداوسيما و با انتصاب مدير جديد شبکه خبر، تغييرات در اين شبکه آغاز و بخش‌هاي مختلف خبري در ديگر شبکه‌ها دستخوش دگرگوني شده يا در آستانه تحول قرار گرفته‌اند. شبکه خبر سيما مدتي است راهبرد پخش زنده گزارش‌هاي خبري را به عنوان استراتژي خبري برگزيده است. ديروز بينندگان شبکه خبر مراسم تشييع پيکر سمير قنطار مجاهد شهيد لبناني را به طور زنده ديدند؛ همانطور که پيش از آن سخنراني‌هاي مهم رؤساي جمهور کشورهاي مطرح جهان را به طور زنده از اين شبکه مشاهده کرده بودند و ديگر خبري از بيان گزيده ضبط شده خبر‌ها يا اشاره‌هاي کوتاه نيست.

بازتاب‌هاي مثبت پخش زنده گزارش‌هاي خبري از شبکه خبر شروع خوبي براي تغييرات در ساختار اخبار تلويزيون است. در حالي که اغلب شبکه‌هاي مهم خبري جهان سال‌هاست از اين الگو استفاده مي‌کنند مخاطبان شبکه‌هاي داخلي تا همين چند ماه پيش از اين امکان بي‌بهره بوده‌اند. حالا در ماه‌هاي نزديک به انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، بخش‌هاي خبري ديگر شبکه‌ها در حال تحول هستند. اين تحول‌ها از دکور و استوديو خبر آغاز شده و به تحريريه و گوينده خبر رسيده است. در رويکرد جديد که در آينده نزديک بخش‌هاي خبري و به خصوص بخش خبري ساعت 21 شبکه اول سيما خواهند داشت، بيشتر تلاش شده تا گزارش‌هاي خبري و تحليل به مخاطبان تلويزيون ارائه شود. بخش‌هاي خبري محدود مي‌شود و بينندگان با مجله‌هاي خبري روبه‌رو مي‌شوند که با لحني متفاوت خبر‌ها را به همراه تحليل‌هاي مرتبط به بيننده‌ها ارائه مي‌کنند. تغيير در ساختار بخش‌هاي خبري فرايندي در حال اجراست که تکميل آن شايد زمان بر باشد، اما تجربه شبکه‌هاي مهم خبري جهان موفقيت اين طرح را تا حد زيادي تضمين مي‌کند.



منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین