|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۷۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی دولت یازدهم برای شروع فصل جدیدی از روابط ایران با جمهوری آذربایجان خبر داد.
محمود واعظی شامگاه سه شنبه در نشست هیئت اقتصادی جمهوری آذربایجان با مسئولان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه مردم و دولت جمهوری آذربایجان به سمت همکاری با جمهوری اسلامی ایران است، افزود: جو منفی گذشته تغییر کرده است و دو طرف علاقه مند گسترش همکاری های مختلف هستند.

وی با تاکید بر اینکه بستر توسعه روابط با جمهوری آذربایجان فراهم است، ادامه داد: باید از این فضا درجهت توسعه و رشد کشور استفاده کنیم چراکه شرایط همکاری و نوع نگاه مسئولان جمهوری آذربایجان نسبت به روابط با ایران بسیار مثبت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به دنبال توسعه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: امیدواریم مسئولان آذربایجان شرقی نیز با همین رویکرد درجهت گسترش همکاری ها تلاش کنند.

واعظی با اشاره به اینکه سران دو کشور نیز تمایل زیادی به گسترش همکاری های دوجانبه دارند، ابراز داشت: تبریز در توسعه روابط کشورمان با جمهوری آذربایجان نقش مهمی دارد که اگر بتوانیم مذاکرات امروز را عملیاتی کنیم، در بقیه استان‌ های کشور مشکل و نگرانی بابت گسترش همکاری ها نخواهیم داشت.

وی به حمایت هیئت دولت از استاندار آذربایجان شرقی هم اشاره کرد و گفت: اگر توافقی بین دو طرف در جلسات امروز انجام شود نیازی به امضای اعضای هیئت دولت نیست چراکه استاندار آذربایجان شرقی مورد حمایت هیئت دولت است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین