|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کاپیتان سال‌های دور تیم ملی و پرسپولیس انتظارات خود را از وزیر ورزش جدید تشریح کرد.
تدبیر و امیدجعفر کاشانی درباره معرفی مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دولت جدید،‌ اظهار کرد: حالا که سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش انتخاب شده باید از انتخاب رییس جمهور حمایت کرد. سلایق همه ما درباره این که چه فردی ممکن بود به عنوان وزیر ورزش معرفی شود، متفاوت بود. بعضی از افراد معتقد بودند که وزیر ورزش صرفا باید ورزشی باشد و افراد دیگری می‌گفتند باید مدیر قوی بیاید که بتواند مطالبات ورزش را پیگیری کند.

وی افزود: من به عنوان یک خاک خورده که عمری را در این ورزش سپری کرده‌ام معتقدم وقتی که انتخابی صورت گرفت موفقیتی حاصل نمی‌شود مگر این که از این انتخاب حمایت صورت گیرد. جامعه ورزش اگر می‌خواهد موفق شود و از چالش عبور کند، باید از وزیری که سکان دار ورزش می‌شود، حمایت کند. با این حال ممکن است بعضی از افراد بگویند که گزینه ما فرد دیگری بود، اما الان دیگر گزینه پیشنهادی انتخاب شده و باید بستر برای موفقیت او فراهم شود، چرا که موفقیت وزیر ورزش مساوی با موفقیت ورزش کشور است.

عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: اگر به خاطر این که فرد انتخاب شده با سلایق ما سازگاری ندارد و بخواهیم چوب لای چرخ افراد بگذاریم، دودش به چشم ورزش می‌رود. البته این که این وزارتخانه باید تشکیل می‌شد یا خیر بحث دیگری است. من اساسا با ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان موافق نبودم. نظر من این است که ورزش باید کار خود را در همان فضای سازمانی انجام می‌داد. با این حال تغییرات انجام شده است و تمام کارهای ورزش باید از طریق همین وزارتخانه پیگیری شود.

کاشانی با اشاره به اهمیت پرداختن به ورزش در آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث ورزش پیگیری آن در بستر آموزش و پرورش است. این کار باید از طریق ارتباط قوی با وزارتخانه‌های مربوط انجام شود و پیشنهاد من این است که ورزش زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید زیر نظر وزارت ورزش بیاید. ورزشکار زمانی می‌تواند موفق باشد که از نوجوانی اصول حرفه‌ای را یاد بگیرد. موضوع دیگر بحث ورزش همگانی است که انتظار می‌رود در دولت جدید تحول واقعی در آن صورت گیرد.

کاپیتان سابق پرسپولیس با بیان این که خصوصی سازی ورزش بحث دیگری است که باید مورد توجه دولت جدید قرار گیرد، گفت: واقعا نیاز داریم که ورزش ما از دولتی بودن در بیاید. پرسپولیس و استقلال هنوز اندرخم یک کوچه هستند. در حالی که باشگاه‌های اروپایی هفت شهر حرفه‌ای شدن را گشته‌اند. همین الان مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشکلات مالی زیادی دارند یا باشگاه‌های خصوصی ما با مسائل زیادی روبرو هستند. این وضعیت نابسامان ورزش به خاطر دولتی بودنش است. دولت جدید می‌تواند در صورت خصوصی کردن ورزش تحول بزرگی انجام دهد.

وی افزود: سال‌های سال است که می شنویم استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شوند. یک حرف تکراری که دیگر تبدیل به رویا و آرزوی فوتبالی‌ها شده است. اما این اتفاق هنوز نیفتاده است. امیدارم وعده‌های ما از حالت حرف خارج شود و به سمت عمل و اجرایی شدن برود. از وزیر ورزش جدید توقع داریم که استقلال فدراسیون‌ها را حفظ کند و از دخالت‌های گاه و بی‌گاه و انجام دادن تغییرات طبق سفارش از بالا و پایین پرهیز کنند. این‌ها انتظار زیادی نیست.

کاشانی در پایان گفت: امیدواریم وزیر جدید مشکلات ورزش را شناسایی کند و از کسانی که کارشناس هستند مشورت بگیرد و برای تعیین پست‌ها هم انتخاب‌های درستی داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین