|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
معاون اول رئیس جمهور خواستار احداث نیروگاه هسته ای در سواحل کشور شد و گفت: ایجاد زیر ساخت ها و احداث نیروگاههای هسته ای در سواحل موجب افزایش جمعیت در این مناطق خواهد شد.
اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور در جزیره کیش با بیان اینکه سیاست گذاری های دریایی باید دقیق انجام شود، اظهار داشت: سازه های دریایی به ویژه دکل های نفتی و حفاری با توجه به اینکه عمده منابع نفت و گاز ما در دریا است باید در کشورمان به شکل دقیقی ساخته شود و همچنین ایران باید بتواند در خلیج فارس تعمیرات کشتی های عبوری را به خود اختصاص دهد.

وی بر لزوم توجه به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی باید در صنایع دریایی و دریانوردی ورود کند و برای سرمایه گذاران خارجی باید شناخت ظرفیت ها در راستای سرمایه گذاری شفاف سازی شود و در واقع ما باید بگوییم سرمایه گذار خارجی در کجای کشورمان چگونه سرمایه گذاری کند تا در بازگشت سرمایه و سودآوری به مشکل بر نخورد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شرایط حساس کنونی و لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشورمان، تصریح کرد: اقتصاد ایران در یک دوره خاص و حساس قرار دارد و نیازمند تدابیر و برنامه ریزی های دقیق و عالمانه است و ما امیدوار هستیم که روزهای آینده تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان لغو شود.

جهانگیری ادامه داد: در دوره پسا تحریم روزهای خاص و حساسی را در پیش رو داریم و شرکای خارجی و بازارهای جهانی منابع زیادی به سمت ایران می آورند و کشور ما نیز به تکنولوژی و فناوری روز جهان دست خواهد یافت که در زمینه برنامه های اقتصادی کشور مطرح است.

وی با ابراز خوشنودی از واردات وصادرات میلیون ها تن کالا، محصولات پتروشیمی، ونفت از مسیردریایی ایران، عنوان کرد: ایران شرایط مناسب و عالی را برای ترانزیت در منطقه و آسیای میانه دارا است و بعضی از زیرساخت ها نیز در کشور شکل گرفته و در بسیاری از بنادر زیرساخت ها آماده است و در برنامه ششم اقتصاد دریایی از مهمترین جهت گیری های ما در کشور خواهد بود.

وی افزود: با توجه ویژه به صنایع دریایی، سواحل دریای عمان و بندر جاسک باید در آینده به یک قطب مهم و ارزشمند اقتصادی در کشور و منطقه مطرح شود و ما اعتقاد قلبی داریم سواحل ایران موهبت الهی برای ملت و  کشور است.

جهانگیری در ادامه سخنانش بیان کرد: امروز ما ماموریت داریم علاوه بر ایجاد شغل برای جوانان قدرت خرید اقتصادی مردم را افزایش دهیم و رقبایی در منطقه داریم که زمانی ایران در حال کاهش رشد اقتصادی بود رقبای ما در منطقه افزایش رشد اقتصادی داشتند و برای مقابله با چالش ها تمام برنامه ریزی های دولت  نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: باید ظرفیت های مهم کشور را شناسایی کرده و از آنها بهره برداری شود و باید بگویم یکی از این ظرفیت های مهم  دریا است که ۵۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی داریم و از بزرگترین نعمت های خدادادی ما مناطق دریایی است و همچنین بزرگترین معادن ما نیز نزدیک به دریاست و امروز نیروهای خوبی در دانشگاهها در رشته های مرتبط با دریا تحصیل می کنند.

وی با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از بودجه دولت از در آمد نفت است، گفت: هیچگونه پیش بینی درستی در خصوص کاهش قیمت نفت از ۸۰ تا ۱۰۰ دلار صورت نگرفته است حتی در بعضی از کشورهای جهان کاهش قیمت به ۳۰ دلار خیلی زود گم شد آنهم با توجه به تنظیم اقتصاد ما با  قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ دلار گذشته در این خصوص دولت در حال مدیریت است و مردم فهمیدند که مدیران با تجربه ای دارند و میادین نفت را مدیریت می کنند و می توانند از سختی ها نیز عبور کنند.

جهانگیری به بحران جدی اشتغال اشاره و تصریح کرد: پیش بینی ما این است در سال ۱۳۹۵ حدود ۸۹۰ هزار نفر از جوانان کشور از دانشکاهها فارغ التحصیل می شوند و باید به سمت سرمایه گذاری برویم که شغل  بیشتری با منابع کمتری همراه با سرمایه گذاری مطمئن در آینده در کشور ایجاد کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین