|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۸
کد خبر: ۷۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمان از مفقود شدن کوهنورد مشهدی در کوه هزار راین از توابع این استان خبر داد و گفت: جست و جو برای نجات این کوهنورد با حضور 80 کوهنورد و نجاتگر همچنان ادامه دارد.
فرشید واحدی روز سه شنبه افزود: محمد عباسی نژاد کوهنورد مشهدی عصر چهارشنبه 25 آذر به قصد صعود کوه هزار به شهر راین سفر می کند.
وی با اشاره به اینکه اداره آگاهی آخرین تماس وی را ساعت 13 روز 25 آذر اعلام کرده است، گفت: خانواده این کوهنورد بعد از بی اطلاعی از فرزند خود با هیات کوهنوردی کرمان تماس می گیرند.
سرپرست جمعیت هلال احمر راین نیز گفت: هیات کوهنوردی کرمان ساعت 20 روز شنبه 28 آذر مفقود شدن این کوهنورد را به تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر راین گزارش می دهد.
کامبیز محمدی خاطرنشان کرد: صبح یکشنبه 29 آذر دو تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر راین به مسیرهای منتهی به قله کوه هزار اعزام شدند و کار جست و جو را آغاز کردند.
وی تصریح کرد: دو تیم هیات کوهنوردی راین نیز برای جست و جو به منطقه اعزام شدند که تاکنون گزارشی مبنی بر یافتن این کوهنورد اعلام نشده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر راین افزود: یک گروه از مسیر غرب و یک گروه از طرف آبشار راین به قله کوه هزار صعود کردند اما هیچ نشانه ای در این مسیر از کوهنورد مفقود شده کشف نشده است.
وی خاطرنشان کرد: پنجشنبه و جمعه 26 و 27 آذر نیز گروهی از کوهنوردان رفسنجان نیز از جنوب کوه هزار به قصد یافتن این کوهنورد مفقود شده به قله صعود کردند.
محمدی گفت: طبق اظهارات والدین این کوهنورد مفقود شده، وی تاکنون به قله های علم کوه و دماوند نیز صعود کرده است.
وی با اشاره به اینکه تیم جستجو با توجه به اظهارات یکی از دوستان کوهنورد مفقود شده در کوه هزار مبنی بر اینکه وی بیشتر از مسیرهای بیراهه برای صعود به قله استفاده می کرده بیان کرد: کوهنوردان و نجات گران هلال احمر استان کرمان امروز سه شنبه در حال جستجوی مسیرهای بیراهه کوه هزار هستند.
وی از عملیات جست و جوی بالگرد در 30 آذر خبر داد و گفت: عملیات بالگرد به همراه 10 نجات گر کوهستان با تمام امکانات و تجهیزات امدادی به منطقه انجام شد که هیچ ردپایی از وی کشف نشد.
سرپرست جمعیت هلال احمر راین از اعزام هفت تیم تخصصی کوهستان به منطقه کوه هزار خبر داد و تصریح کرد: هچنین عملیات جست و جوی تیم پیاده امدادگران از امروز آغاز شده است.
محمدی خاطرنشان کرد: این کوهنورد مفقود شده بر اساس اظهارات والدینش هیچ تجهیزات یخ نوردی و برف را همراه نداشته است.
هزار نام کوهی است در جنوب بخش راین از توابع استان کرمان و بلندترین قله این استان با ارتفاع چهار هزار و 501 متر مربع است.
کوه هزار، به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون، هزار نامیده شده است و چهارمین کوه بزرگ ایران و مرتفع ترین قله جنوب کشور است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین