|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۷۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
رئیس فدراسیون کشتی گفت: امیدوارم شاهد حضور رييس جمهور در مراسم اهدای بازوبند پهلوانی در تبریز باشیم.
رسول خادم با بیان این مطلب که ۱۸ نفر از دارندگان بازوبند پهلوانی کشور در نامه ای از روحانی خواسته اند برای احیای سنت اهدای بازوبند در رقابت های کشتی پهلوانی حضور یابد گفت: این مسابقات طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در تبریز برگزار می شود که امیدواریم رئیس جمهور این سنت حسنه را در دوره مديريت خود در دولت تدبیر و امید احیا کند.

وی با اشاره به اینکه این رقابت ها با نام زنده ياد "پهلوان علی رضا سلیمانی "برگزار می شود، خاطرنشان کرد: کشتی پهلوانی قدمتی بطول تاریخ ايران و ریشه درمذهب و فرهنگ اسلامی ايراني ما دارد. امیدوارم روحانی با حضور در تبریز، ضمن پاسخ به دعوت ميزبانی صميمانه مردم پهلوان دوست آذربايجان، با احیای سنت اهدای بازوبند پهلوانی در رونق ورزش باستانی و ملي كشور و احترام به پهلوانان كه قرن‌ها حامی اقشار محروم و مظلوم سرزمين ايران بوده اند، یاری رسان ورزش ملی کشور باشد.

خادم در خصوص چرايی تقاضای بی سابقه ۱۸ پهلوان صاحب بازوبند كشور كه در قيد حيات هستند، برای حضور رييس محترم جمهور در مراسم " تعيين پهلوان سال  و اعطای بازوبند پهلواني گفت: متاسفانه در سال گذشته برگزاری مراسم اعطای بازوبند پهلواني به پهلوان كشور، خارج از سنت تاريخي مرسوم و در بي خبري محض و همچنین، بدون حضور مردم ، پهلوانان و پيشكسوتان كشتي و ورزش باستاني برگزار شد. اما امسال فدراسيون كشتي و فدراسيون ورزشهاي پهلواني و زورخانه اي به اتفاق، آمادگي خود را برای برگزاري مراسمي در خور و شايسته‌شان رييس جمهور منتخب ملت پهلوان دوست ايران اعلام کردند.

خادم در پایان گفت: اعلام چنين درخواستی از سوي پهلوانان كشور بي سابقه بوده و نشان از اهميت فرهنگي و ملي موضوع دارد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین