|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۷۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۲
از قرار معلوم تندروهاي اصولگرا قصد آن را دارند كه از طرف مردم درباره خبرگان به داوري بنشينند و با راه انداختن جو غيراخلاقي عملا جلوي ثبت‌نام و نامزدي برخي از چهره‌هاي اصيل انقلاب را بگيرند.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم صادق زيباكلام نوشت:
 

اگرچه زود است به يك جمع‌بندي جامع وكامل درباره وضعيت نامزد‌ها و داوطلباني كه اعلام آمادگي براي شركت در انتخابات مجلس خبرگان كرده‌اند دست يابيم اما به نظر مي‌رسد ياران و وفاداران به امام(ره) وظيفه و تكليف خود مي‌دانند كه دراين دوره از انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام كنند. صرفنظر از اينكه اصولگرایان چه تصميمي دربرابرحضور آنهاخواهند گرفت بايد نفس ورود ياران امام به انتخابات جدي گرفت شود. آيت‌ا... امجد و آيت‌ا... سيدحسن خميني و احتمالا دستغيب و محسن غرويان اشخاصي هستند كه به‌رغم تفاوت‌هايي كه ممكن است با يكديگر در برخي موارد داشته باشند اما نقطه مشترك اين افراد وفاداري آنها به حضرت امام(ره) است. بنابراين تا به اين لحظه مي‌توان به اين نتيجه‌گيري رسيد چهره‌هايي كه به حضرت امام(ره) احساس تعهد و تكليف مي‌كنند، علاقه‌مند هستند هرطور است درانتخابات خبرگان رهبري ثبت‌نام كرده وشركت نمايند و در اين راه نظر و هجمه‌هاي تندروها را به جان خريده‌اند زيرا همانطور كه شاهد هستيم قبل از اينكه آيت‌ا... سيدحسن خميني درانتخابات خبرگان ثبت نام كنند، برخي از تندروها با كانديداتوري ايشان مخالفت كردند تا جايي كه اعلام كردند امتحان اجتهاد جدي است و لازم است كه همه كانديدا‌ها در اين امتحان شركت كنند «بدون اينكه نامي از سيدحسن خميني ذكر كنند»، حتي اعلام كردند كه برخي از علما و مراجع اعلام كرده‌اند كه به گواهي‌ها و اذن اجتهاد صادر از طرف ما توجهي نشود. تمامي اين موارد بعد از اينكه حسن آقاي خميني اعلام آمادگي براي شركت درانتخابات نمودند از سوي محافل نزديك به اصولگرايان اعلام شد. شكي نيست كه جهت اين موضع‌گيري‌ها به سمت سيدحسن خميني بود؛ زيرا بعد از اعلام حضور ايشان بود كه مساله امتحان اجتهاد مطرح شد. در هر صورت آنچه مسلم است اينكه ياران و پيروان امام بعد از اينكه احساس تكليف براي حضور در انتخابات كردند، در انتخابات شركت خواهند كرد و درحقيقت از اين زمان به بعد اين مردم هستند كه بايد تصميم بگيرند به چه كسي راي دهند.

 از قرار معلوم تندروهاي اصولگرا قصد آن را دارند كه از طرف مردم درباره خبرگان به داوري بنشينند و با راه انداختن جو غيراخلاقي عملا جلوي ثبت‌نام و نامزدي برخي از چهره‌هاي اصيل انقلاب را بگيرند. البته در اين دوره از خبرگان مانند تمامي دوره‌ها نقش آيت‌ا... هاشمي بازهم به چشم مي‌خورد و تندروها با مخالفت‌هاي خود با كانديداتوري ايشان و دیگر ياران امام قصد دارند با آيت‌ا... هاشمي مخالفت كنند. امروز آيت‌ا... هاشمي به همراه آقاي روحاني و سيدحسن خميني نماد اعتدال و رفتارضد افراط‌گرايي در جامعه هستند لذا مي‌توان نتيجه گرفت كه تندروها به اين دليل با این بزرگان مخالفت مي‌كنند كه نمي‌توانند در فضاي اعتدال زيست كنند. فارغ از اينكه جو غالب جامعه امروز اعتدال و اعتدال‌ورزي است، بدون شك آرايش مجالس خبرگان و شوراي اسلامي هم اعتدالي خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین