|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۳
کد خبر: ۷۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
دومین روز از نام‌نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری ساعتی پیش با ثبت‌نام دو نامزد پایان یافت، اما باید منتظر روزهای شلوغ‌تر برای فرمانداری بود؛ مسئولان هم یکبار دیگر به متخلفان انتخاباتی تلنگر زدند.
دومین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری تهران در حالی عصر امروز (جمعه) پایان یافت که تنها ۲ نفر برای ثبت نام به این محل مراجعه کردند و یکی از آنها نیز موفق به ثبت‌نام نشد؛ اما فضای ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور شلوغ‌تر و رفت و آمدها بیشتر بوده است.

اولین میهمان امروز فرمانداری تهران که از ساعت ۸ صبح آماده ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری بود، حجت الاسلام سید عبدالوهاب میراشرفی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهر تهران بود که پس از بازدید، در جمع خبرنگاران حاضر شد و توصیه هایی به نامزدها داشت؛ از جمله اینکه در هنگام ثبت‌نام، مدارک کافی را با خود به همراه داشته باشند تا ثبت نام آنها به طور کامل انجام شود و با مشکل مواجه نشوند.

وی در خصوص برخورد با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نیز تاکید کرد که قوه قضائیه پیگیر این امر است و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

پس از اظهارات رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهر تهران، جوانی با در دست داشت مدارکی به نمایندگی از آیت‌الله سید حبیب الله قدمی از گلستان برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کرد. وی قصد داشت تا نام آیت‌الله قدمی را بعنوان داوطلب استان گلستان برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت کند، اما به دلیل نقص مدارک موفق به این کار نشد.

دومین شخصی که برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کرد روحانی ۴۷ ساله ای بود که در گذشته نیز نامزد دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و قصد دارد در این دوره نیز در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کند. وی در حالی که مشغول انجام مراحل ثبت نام بود در خصوص جناح خود به خبرنگاران گفت: هنوز جناح خود را مشخص نکرده ام اما از هر دو جناح پیشنهاد دارم و تابع محض ولایت مطلقه فقیه هستم.

وی شعار انتخاباتی خود را «امید، شادی و آرامش» اعلام کرد و گفت: متاسفانه برخی ازعملکرهای دولت تدبیر و امید خوب نبوده است.

هرچند فرمانداری تهران در دومین روز از نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ساکت و کم‌ رمق بود اما حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی برای نخستین بار در انتخابات، آیت الله محمود امجد و حجت الاسلام محسن غرویان در ستاد انتخابات کشور، وزارت کشور را پررونق کرده بود.

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی مجلس خبرگان رهبری از روز گذشته ۲۶ آذرماه آغاز شده و تا دوم دی ماه ادامه دارد؛ همچنین، ثبت‌نام داطلبان نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از فردا شنبه ۲۸ آذرماه آغاز می‌شود و تا ۴ دی ادامه خواهد یافت.

به نظر می‌رسد، در روزهای آینده و مخصوصا در پایان هفته، ستاد انتخابات کشور در ساختمان فاطمی و فرمانداری تهران، ساعات شلوغ و پرهیجانی را خواهد دید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین