کد خبر: ۷۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
امام جمعه موقت تهران گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی نمونه بارز و کامل تفسیر صبوری بر حق اند که در طول 36 سال پس انقلاب شکوهمند اسلامی در برابر انواع و اقسام سختی های تحمیلی از سوی دشمنان قهرمانانه ایستاده اند.
 آیت الله سیداحمد خاتمی در بخش نخست خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به ابعاد مختلف حق مداری، افزود: حق گویی، پذیرش حق، کمک بر اقامه حق و صبوری بر حق، ابعاد مختلف آن را تشکیل می دهد.
وی گفت: آحاد جامعه باید با آنچه در توان دارند، کاری کنند تا حق بر زمین نماند که مصداق بارز آیه شریفه 'تعاونوا علی البرّ و التقوی' است.
خطیب جمعه تهران بیان داشت: مسئولان حق مداری که رانت، پارتی، توصیه، حزب بازی و باندبازی نمی پذیرند و در مقابل به مُرّ قانون عمل می کنند، علیه شان شایعه افکنی و سمپاشی می شود و کمک به اقامه حق هم ، یعنی اینکه مردم و مسئولان این گونه افراد را تنها نگذارند.
وی تصریح کرد: حمایت مردم و مسئولان از حق مداران است که می تواند تبدیل به فرهنگ شده و ماندگار شود.
آیت الله خاتمی در ادامه به روایتی از نبی اکرم (ص) اشاره کرد که می فرمود 'کسی که برای احقاق حق مظلومی تلاش کند، خداوند قدمهایش را در روز قیامت استوار خواهد کرد'.
وی تاکید کرد: راهکار اصلی فرهنگ شدن حق مداری در جامعه، حمایت همه افراد و مسئولان از حق است تا فضایی فراهم شود که غوغاسالاران نتوانند کاری از پیش ببرند.
امام جمعه موقت تهران، بُعد چهارم حق مداری را صبوری بر حق توصیف کرد و ادامه داد: حق مداری در طول تاریخ و از ابتدای خلقت بشر، هزینه داشته است و از این پس نیز هزینه خواهد داشت.
وی به روایتی از امام محمدباقر(ع) به نقل از امام سجاد (ع) در زمان شهادتشان اشاره کرد که آن حضرت نیز به نقل از سید الشهدا(ع) و ایشان به نقل از امیر مؤمنان فرموده بود: 'صبور بر حق باشید، حتی اگر تلخ باشد'.
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: 'در تفسیر صبوری بر حق، تفسیری زنده تر از ملت بزرگ ایران اسلامی نمی شناسم'.
وی اضافه کرد: 36 سال است انواع و اقسام سختی ها بر ملت بزرگ ایران تحمیل شده، اما این ملت با عمل به وصیت های امامانش، قهرمانانه بر موضع حقشان ایستاده اند و خسته نشده اند.
به گفته آیت الله خاتمی، برخی می خواهند به خیال باطل خویش ملت را خسته نشان دهند، اما این ملت خسته نمی شوند، بلکه دشمنان را خسته خواهند کرد و در یک جمله 'ملت ایران تفسیر صبوری بر حق اند'.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین