|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۷۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به توانمندی شرکت های ایرانی در صدور کالا و خدمات فنی گفت: شرکت های ایرانی از توانمندی بالایی برخوردار هستند که قابل تقدیر و برای کشور افتخار است.
اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در نشستی با نمایندگان شرکت ها و بخش خصوصی ایرانی فعال در الجزایر اظهار داشت: ورود به بازارهای خارجی کار ساده ای نیست و در دنیای امروز صادرات خدمات فنی و مهندسی کار پیچیده ای است.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی باید برنامه ریزی کنیم، افزود: الجزایر کشوری ثروتمند با جمعیتی بزرگ است که می تواند بازار خوبی برای صادرات ایران باشد.

جهانگیری ادامه داد: البته مشکلات و موانعی نیز بر سر راه صادرات وجود دارد و مسائلی همچون تنگناهای بانکی می تواند موانعی را بر سر راه صادرکنندگان و بخش خصوصی ایجاد کند.
پرونده
معاون اول رییس جمهوری نظر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص پرونده هسته ای ایران را فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت های اقتصادی توصیف کرد و افزود: کشورهای 1+5 که به بهانه های واهی، خود بانی تحریم ملت ایران بودند و ما را تحت فشار قرار دادند، خودشان قطعنامه پیشنهادی به شورای حکام ارائه دادند.

وی در ادامه گفت: شورای حکام نیز اعلام کرد که ایران هیچ انحرافی در برنامه هسته ای نداشته است و به زودی تحریم ها لغو خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که الجزایر باید به یک پایگاه مهم و بازاری مناسب برای صادرات ایران تبدیل شود، خاطرنشان کرد: ایران در بخش سیاسی و فرهنگی روابط مستحکم و صمیمانه ای با الجزایر دارد و دو ملت نیز از مشترکات فراوانی برخوردار هستند که همه این موضوعات می تواند به توسعه همکاری های اقتصادی فیمابین کمک کند.

**امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک مرکزی ایران و الجزایر

همچنین در این نشست که وزرای دادگستری و نیرو، رییس سازمان توسعه تجارت و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، رییس کل بانک مرکزی نیز از مذاکرات خود با همتای الجزایری اش خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای درخصوص همکاری میان بانک مرکزی دو کشور امضا کرده ایم و مقرر شده است یک کمیته مشترک دائمی میان بانک مرکزی ایران و الجزایر فعال شود.

در این جلسه مدیران شرکت های خصوصی ایرانی فعال در الجزایر نیز هر کدام در سخنانی، گزارشی از برنامه ها و طرح های در دست اقدام در کشور الجزایر ارائه و موانع و دغدغه های خود را در خصوص تامین سرمایه در گردش و پشتوانه و ضمانت بانکی و صادراتی مطرح کردند.
این فعالان اقتصادی همچنین پس از تشریح مشکلات و دغدغه های خود، از معاون اول رییس جمهوری خواستند در مذاکرات خود با مقامات الجزایر، دغدغه های بخش خصوصی ایران برای فعالیت در این کشور را مطرح کند.

اسحاق جهانگیری صبح دیروز چهارشنبه به الجزایر سفر کرد. وی دیروز با روسای مجالس سنا و ملی -مردمی این کشور دیدار کرد.

در این سفر دو روزه دومین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و الجزایر نیز برگزار می شود.

حمید چیت چیان وزیر نیرو، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، محسن جلالی پور رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن، بازرگانی و کشاورزی و ولی الله افخمی رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران در این سفر جهانگیری را همراهی می کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین