|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۴
کد خبر: ۷۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
وی ادامه داد: خرید سایر تجهیزات مانند سلاح های انفرادی و تجهیزات لازم برای بالگردها در دستور کار است که با توجه به مصوبه ستاد کل نیروهای مصلح خریداری خواهد شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بابیان اینکه دکترین نیروهای مسلح دفاعی و بازدارندگی است گفت: با طرف روسی گفت و گوهایی انجام شده تا تانک 'T90' خریداری شود و پیشنهاد آن به ستاد کل نیروهای مسلح فرستاده شده است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز چهارشنبه در گردهمایی مسئولین نیروی انسانی یگان های تابعه نزاجا در مشهد افزود: هر چند در حال حاضر'T72' توسط صنعت دفاعی کشور در حال تولید است وامکانات مناسبی دارد اما با توجه به اینکه تانک'T90' از ورژن ها و ظرفیت های بالایی برخوردار است، یکی از موضوعات درخواستی می باشد.

 وی ادامه داد: خرید سایر تجهیزات مانند سلاح های انفرادی و تجهیزات لازم برای بالگردها در دستور کار است که با توجه به مصوبه ستاد کل نیروهای مصلح خریداری خواهد شد.

*خط قرمز 40 کیلومتری همچنان پابرجاست

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: خط قرمز 40 کیلومتری به قوت خود باقی است و در صورت عبور از آن به طور جدی برخورد می شود.

پوردستان افزود: گروه های تروریستی خرداد سال گذشته تا نزدیکی خانقین پیشروی کردند اما حضور قدرتمندانه نیروی زمینی ارتش مانع ورود آنها به خاک ایران شد.

وی با اشاره به اینکه متناسب با تهدیدات، تمهیداتی در راستای امنیت کشور در نظر گرفته می شود، گفت: در ارتباط تهدیدات دشمن جنگ های ناهمتراز تدارک دیده شد و نیروی زمینی تکنیک ها و تاکتیک هایی پیش بینی کرده اند که در همین راستا رزمایش محرم در غرب و رزمایش محمد رسول الله در شرق کشور برگزار شد.

امیرپوردستان درباره توان موشکی نیز اظهار کرد: بدون توجه به تهدیدات امریکا و اظهارات رژیم صهیونیستی و متناسب با نیازهای خود ظرفیت های عملیاتی را مبنی بر بازدارندگی و ارتقای توان دفاعی انجام می دهیم و در این راستا هیچ محدودیتی چه به بهانه برجام و غیر آن پذیرقتنی نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به گردهمایی مسئولین نیروی انسانی یگان های تابعه نزاجا گفت: این برنامه با هدف تقویت ظرفیت های مهندسی دفاعی برگزار شد تا اهداف مورد تاکید مقام معظم رهبری محقق شود.

امیر پوردستان گفت: تاکنون با قوت به کار خود پرداخته ایم و امروز با عهد با امام زمان(عج) با قوت بیشتری به کار خود ادامه خواهیم داد و اصلی ترین وظیفه این است که با تهذیب نفس، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج دین و جهاد در راه خدا یک منتظر واقعی باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: باید دکترای قوی در حوزه دفاعی و مهندسی پرورش دهیم زیرا ایران هیچگاه شروع کننده جنگ نبوده است و در دفاع مقدس نیز رژیم بعثی عراق جنگ را آغاز نمود

وی افزود: اکنون نیز تمایلی به جنگ نیست بلکه این رژیم صهیونیستی است که تهدید می کند و البته ایران هیچگاه آغازگر جنگ نخواهد بود.

امیر پوردستان گفت: برای تقویت ظرفیت دفاعی از همه امکانات استفاده خواهد شد و چون نیروی انسانی محور و اصل است، متولیان و اشخاصی که در نیروی انسانی فعالیت می کنند باید دارای تعهد، تخصص، و آگاهی لازم باشند تا بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی اظهار کرد: مسئولین باید شغل و مسئولیت خود را یک امانت بدانند و در دوره مسئولیت خود اثرگذار باشند و یگان را به حرکت واداشته و آن را سرزنده نگه دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: باید توجه و عنایت ویژه ای نسبت به سربازان وظیفه وجود داشته باشد و آنها را خوشبین، انقلابی، متدین و ولایی از پادگان خارج کنند، چیزی که مورد تاکید مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا بوده است.

وی گفت: نباید با سربازان وظیفه برخورد نابجایی شود زیرا آنان امانت هستند که باید مشکلات آنها رفع شود نه اینکه صرفا مشاهده گر ناهنجاری های سربازان بود.

امیر پوردستان تاکید کرد: نباید از توجه به بازنشستگان و پیشکسوتان غافل شد و تجلیل از بازنشستگان نیازمند بودجه و هزینه نیست زیرا این گروه بیشتر به توجه و محبت عاطفی نیاز دارند.
وی گفت: باید قدر فرصت ها را دانست زیرا به سرعت می گذرند و مدیر خوب و موفق فرصت یاب و فرصت ساز است اما مدیر نالایق فرصت ها را از دست می دهد.

امیرپوردستان گفت: باید دقت لازم در مرکز گزینش وجود داشته باشد تا افراد توانمند به ارتش اضافه شوند زیرا با جذب نیروی ناکارآمد نه تنها پیشرفتی حاصل نمی شود بلکه نگرانی هایی نیز به وجود می آورد.
معاون نیروی انسانی نزاجا نیز گفت: از آنجا که نیروی انسانی محور است این همایش اهدافی شامل گسترش و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی در میان مسئولان را دنبال می کند.

سرتیپ دوم حمید رضا سلمانی افزود: بازمهندسی نظامات منابع انسانی شامل جذب و گزینش و رویکردهای نوین آن از اهداف دیگر این همایش بوده است.

وی بابیان اینکه همایش های عملیان نیروی انسانی هر دو سال یکبار برگزار می شود، افزود: دوره نهم این همایش ها در تهران برگزار شد که بازتاب مناسبی در عملکرد نیروها داشت.

به گفته وی دوره یازدهم در اردوگاه های شمال شرق کشور برگزار خواهد شد.

همایش و گردهمایی مسئولین نیروی انسانی یگان های تابعه نزاجا تا فردا ادامه خواهد داشت.



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین