|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۷۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
وی همچنین با بیان این که انقلاب اسلامی ایران دارای دو بعد درونی و بیرونی است، عنوان کرد: شعار اصلی این نظام همان کلمه "توحید" بوده که به معنای نفی قدرت‌های مادی و غیر الهی است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رمز بقای انقلاب با وجود همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها اسلامی بودن آن است.

سردار جعفری در اجلاس مجمع عالی بسیج با بیان اینکه دشمنان انقلاب به اقتدار و عظمت ایران اقرار دارند، گفت: آنها تسلیم این قدرت الهی شده و هر روز با روش‌های جدید و پیچیده خود به دنبال تضیف این قدرت و جلوگیری از توسعه آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه هدف دشمن این است اما روش‌های آن دائما در حال تغییر است، گفت: تا زمانیکه انقلاب در صراط مستقیم مسیر خود را ادامه دهد بر دشمنی آنها به خصوص آمریکای جنایکار افزوده خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه اگر ماهیت اسلامی بودن را از انقلاب بگیرند چیزی از آن باقی نخواهد ماند، عنوان کرد: علاوه بر اسلامی بودن برخورداری از ولایت فقیه و هدایت آن به همراه رعایت اصول اسلامی و قوانین الهی یک ویژگی منحصر به فرد بوده که این انقلاب را از سایر انقلاب‌های جهان متمایز می‌کند.

وی همچنین با بیان این که انقلاب اسلامی ایران دارای دو بعد درونی و بیرونی است، عنوان کرد: شعار اصلی این نظام همان کلمه "توحید" بوده که به معنای نفی قدرت‌های مادی و غیر الهی است.

وی با اشاره به این که بعد بیرونی انقلاب به خوبی پیش می‌رود، بیا‌ن‌ کرد: اقتدار و عظمت ایران اسلامی مدیون حرکت انقلابی در بعد بیرونی است و با توجه به شعار اصلی نظام که ظلم ستیزی است، اقتدار جمهوری اسلامی ایران از این طریق به دست آمده است.

جعفری با بیان این که هر جامعه ای با درس گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در مقابل نظام سلطه و زورگویی حاکمان خود ایستاده است، ا‌دا‌مه‌ داد: با این پند آموزی شکست دشمنان راحت شده و همانند کشورهای لبنان، سوریه، عراق و ... با ایستادگی در برابر دشمن برنامه آنها نقش بر آب خواهد شد.

وی با اشاره به این که در بعد داخلی انقلاب که ایجابی است حرکت کند است، ا‌ضافه‌ کرد‌: عقب ماندگی‌های بعد درونی زیاد بوده و تلاش می‌شود که با تشکیل مجمع عالی بسیج این عقب ماندگی‌ها را با حداقل امکانات برطرف کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه نقش بسیج در داخل کشور را در زمینه کمک به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانست و خاطر‌ نشان کرد: از طریق تشکل‌های مردمی و عقبه فکری آن می‌توانیم در مسیر انقلاب اسلامی و تحقق اهداف آن گام برداریم.

وی مدیریت جهادی را ضروری دانست و یادآور شد: بدون توجه به موانع و مشکلات و با اتکا به مدیریت جهادی می‌توانیم به اهداف والای نظام دست پیدا کنیم.

جعفری با بیان این که مردم به ماهیت انقلاب اسلامی و اهداف آن ایمان دارند، اظها‌ر کرد: بیشترین نگرانی در بین مسئولان اجرایی کشور است که باید برای آن در همین مجامع چاره‌اندیشی کرد تا مسیر انقلاب دچار کندی و خلل نشود.

وی در ادامه با اشاره به این که دستاوردهای انقلاب اسلامی به خاطر رعایت اصول و فرامین الهی است، ا‌دا‌مه‌ داد: اگر مردم و مسئولان واقعا به این شرایط باور داشته باشند شرایط کشور متفاوت خواهد شد و اوضاع داخلی نیز رو به بهبود خواهد رفت و این همان نقش و وظیفه بسیج است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان این که مدیریت جهادی در گفتن آسان بوده ، اما در عمل سخت است، خاطر‌ نشان کرد: شروط مدیریت جهادی اخلاص، سختکوشی و تلاش شبانه روزی است به همراه آگاهی از مخالفت‌های داخلی و عناد ورزی‌های دشمنان خارجی.

وی با تاکید بر این که عملی که مخالفت نداشته باشد قطعا جهادی نیست، افزود: ما باید برای هر گونه مخالفت آمادگی داشته و با اقتباس از نام مقدس "بسیج" برای رسیدن به مرحله سوم انقلاب که ساخت جامعه اسلامی است، گام برداریم.

جعفری با بیان اینکه رسالت سپاه و بسیج مبارزه جهادگونه با دشمن است، گفت: البته این مبارزه سختی خودش را دارد، اما امروز به لطف الهی روحیه و عشق مردم و اعتقاد به ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم می‌توان به این هدف دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه جهاد داخلی چیزی به جز جهاد دفاعی نیست، افزود: این نوع جهاد نیازمند روحیه و استقبال بیشتری است و به همین مراتب سخت است؛ چرا که حفظ وظیفه و ادای تکلیف در این عرصه از هرکسی ساخته نیست.

جعفری در ادامه بیان کرد: خوشبختانه بسیج با گذشت چندین سال از عمرش توانسته هر روز مقتدرتر و با جدیت بیشتر به راه خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه همه انقلاب‌های جهان که با عقاید مختلف شکل گرفته‌اند پس از پیروزی به انحراف کشیده شدند، عنوان کرد: با این حال انقلاب اسلامی بر همان خط مستقیمی که امام خمینی(ره) تعیین کرد، مسیر خود را ادامه می دهد؛ چرا که کسانی همانند شهدا و خانواده‌هایشان سبب ساز استمرار این انقلاب شدند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن هیچ اقدامی در زمینه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی نمی‌تواند انجام دهد، تصریح کرد: دشمنان باید بدانند با وجود برنامه هایشان برای ایجاد اختلاف مردم مشتاقانه در دفاع از حریم ولایت و به خصوص ولایت فقیه با جانشان مجاهدت می کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین