|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۱
کد خبر: ۷۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
وکيل امير قلعه‌نويي در مصاحبه‌اي که با رسانه‌ها داشت رسما اعلام کرد که اگر ناصر حجازي خودش زنده بود به هيچ عنوان اجازه پخش اين فيلم را نمي‌داد و شکايت ما براي جلوگيري از اکران اين مستند، بهترين هديه به ناصر حجازي در روز تولدش بود.
توقيف فيلم مستند زندگي مرحوم حجازي، اسطوره باشگاه استقلال و فوتبال ايران، ‌حواشي زيادي در محافل ورزشي به راه انداخته است

به گزارش کاپ با بهناز شفيعي، همسر مرحوم ناصر حجازي گفت‌وگويي انجام شد که در ادامه مي‌خوانيد:

حاشيه‌ها درباره توقيف فيلم زندگي مرحوم ناصر حجازي به قدري در رسانه‌ها و محافل ورزشي زياد شده که در شرايط کنوني هيچ کسي نمي‌داند تکليف اين مستند چه خواهد شد.

من به خاطر اتفاقاتي که در روزهاي اخير رخ داده است واقعا متعجب هستم. من فيلم را سه بار ديده‌ام و هيچ چيز خاصي در آن مشاهده نکردم که حاوي توهين و افترا باشد. اصل زندگي ناصر حجازي بر اساس صداقت و صراحت و راستگويي به مردم بود و طبيعتا هيچ‌وقت ما و عوامل تهيه‌‌کننده فيلم حاضر نمي‌شديم که براي فيلم زندگي او مطالب غير واقع استفاده کنيم. به همين دليل بايد بگويم که تمام اتفاقات و دقايق اين مستند بر اساس تاريخ و مستندات آماده شده است.
با اين وجود در شرايط کنوني فيلم با شکايت امير قلعه‌نويي توقيف شده است.

باز هم تاکيد مي‌کنم که در اين فيلم به کسي توهين نشده است. يک دقيقه اين مستند در شرايط کنوني براي ما معضل شده و کلي حاشيه درست کرده است. ضمن اينکه توجه داشته باشيد که ما هيچ‌وقت نمي‌توانيم صورت‌مساله را پاک کنيم. تاريخ را ديگر همه مي‌دانند و کسي نمي‌تواند اتفاقات گذشته را از ياد ببرد. حقيقت اين است که قلعه‌نويي از ناصر شکايت کرده‌ بود. مي‌توانم براي شما مثالي ساده بزنم.

بفرماييد.

همه مي‌دانيم که کارلوس کي‌روش به رغم اعلام آمادگي مهدي رحمتي حاضر نيست که اين دروازه‌بان را به تيم ملي دعوت کند. حالا اگر ١٠ سال بعد کسي بخواهد فيلم زندگي سيد مهدي رحمتي را بسازد، مي‌تواند اتفاقات اخير را به شکلي غيرواقع به مردم نشان بدهد و بگويد که کي‌روش از رحمتي استفاده نکرد؟ دوستان توجه کنيد که ديگر تاريخ را نمي‌شود از بين برد و واقعيت‌ها هيچ‌وقت قابل حذف شدن نيستند. فيلم ناصر حجازي بر اساس مستندات و تاريخ واقعي ساخته شده و باز هم تاکيد مي‌کنم که در اين فيلم به کسي توهين نشده است. همه‌اش مستند و بر اساس تيتر روزنامه‌ها و اخبار و واقعيت‌هاي زمان حيات ناصر حجازي است. فکر مي‌کنم برخي‌ها بي‌جهت اين موضوع را بزرگ کردند!
تاکنون مذاکره‌اي با مسوولان وزارت ارشاد براي حواشي به وجود آمده که به توقيف فيلم منتهي شد داشته‌ايد؟

ببينيد. من به هيچ عنوان علاقه ندارم که وارد حاشيه شوم. اما عوامل فيلم روز سه‌شنبه جلسه‌اي را با مسوولان ارشاد برگزار کرده‌اند. با اين حال بنده هنوز از تمام مسائل اطلاع ندارم که چرا بايد جلوي فيلمي که پروانه و مجوز اکران و پخش از وزارت ارشاد داشته به همين راحتي به خاطر شکايت يک نفر گرفته شود.

وکيل امير قلعه‌نويي در مصاحبه‌اي که با رسانه‌ها داشت رسما اعلام کرد که اگر ناصر حجازي خودش زنده بود به هيچ عنوان اجازه پخش اين فيلم را نمي‌داد و شکايت ما براي جلوگيري از اکران اين مستند، بهترين هديه به ناصر حجازي در روز تولدش بود.

همين صحبت اين آقا که بنده اصلا او را نمي‌شناسم خودش توهين بزرگي است. اما خيلي دوست دارم بدانم که اين آقا اصلا در کدام دانشگاه درس خوانده است. مساله مهمي که بايد بگويم هم اين است که ناصر حجازي و خانواده‌اش خدا را شکر هيچ‌وقت به هديه و اظهار لطف چنين آدم‌هاي کوچکي نياز نداشته‌اند و نخواهند داشت. من از ديروز تلفن ناصر را روشن کرده‌ام و شايد براي‌تان جالب باشد که حدود پنج هزار پيامک از طرف مردم براي تبريک تولد حجازي منتشر شده است. وقتي اين لطف مردم وجود دارد و ياد ناصر براي مردم زنده است، او هيچ‌وقت احتياج به کادوي چنين آدم‌هاي کوچکي ندارد. لطف مردم و زنده نگه داشته شدن ياد ناصر و فراموش نشدن او بزرگ‌ترين کادو است که مردم به او و خانواده‌اش مي‌دهند. ما يک اس‌ام‌اس تبريک مردم را‌با کادوهاي اين آقايان عوض نمي‌کنيم! چون نيازي به آنها نداريم! ناصر حجازي آنقدر نامش بزرگ است که صحبت‌هاي چنين آدم‌هاي کوچکي براي هيچ کدام از ما اهميت نداشته باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین