|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۷۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۱
متهم رديف سوم گفت: پس از چند روز زنجاني به مسافرت رفت اما سفرش طولاني شد و متوجه شدم در دبي گرفتار شده و نمي‌تواند خارج شود.
 در جلسه بيست و سوم دادگاه رسيدگي به پرونده بابک زنجاني موسوم به پرونده فساد نفتي؛ که هر سه متهم رديف اول، دوم و سوم در دادگاه حضور داشتند متهم رديف سوم پيش از شروع دفاعياتش اظهار داشت که چرا ماده 353 قانون آيين دادرسي کيفري اجرا نمي‌شود و اسم من در رسانه‌ها برده مي‌شود.

متهم رديف سوم پرونده فساد نفتي در خصوص دريافت مجوز مرتضوي از رئيس‌جمهور سابق براي فروش شرکت‌هاي تأمين اجتماعي توضيحاتي را ارائه کرد.

حميد فلاح هروي در خصوص تفاهم‌نامه زنجاني با سازمان تامين اجتماعي گفت:‌بر اساس کيفرخواست شناسايي و کارشناسي شرکت‌ها بر عهده من بوده در حالي که من هيچ شرکتي را شناسايي نکردم بلکه کارشناسي انجام دادم.

وي با بيان اينکه زنجاني حداقل از يک ماه و نيم قبل با من تماس مي‌گرفت و در مورد وضعيت فلان شرکت خبر مي‌گرفت، گفت: من زماني که موضوع را جويا شدم زنجاني در پاسخ به من اظهار داشت که احتمالا مي‌‌خواهم شرکت‌ها را بخرم.

وي ادامه داد: شرکت‌هايي که زنجاني سوال کرده بود کارشناسي کردم و اکثريت آنها ضرر ده بود.متهم رديف سوم پرونده فساد نفتي با بيان اينکه اين ارزيابي‌ها حدود 20 روز طول کشيد، گفت: ليستي که از سوي تأمين اجتماعي ارائه شده بود اشکالاتي اساسي داشت چرا که شرکت‌هاي موجود در ليست با يکديگر غير مرتبط بودند به طور مثال در فهرست ارائه شده يک گاوداري در شيراز و يک مزرعه در همدان بود ضمن اينکه هيچ يک از شرکت‌ها جز يک يا دو مورد سهام مديريتي نداشتند و برخي از آنها بيش از 90 درصد ضرر ده بودند.

وي با اشاره به اينکه شب امضاي تفاهمنامه زنجاني با من تماس گرفت و نام چند شرکت را پرسيد، گفت: ماجرا را از او جويا شدم که از من خواست به دفتر مرتضوي بروم.حميد فلاح هروي تصريح کرد: زماني که وارد دفتر شدم ديدم که زنجاني همراه آقاي «م» نشسته است من اعلام کردم که شرکت‌ها ضررده هستند و پيشنهاد دادم که مي‌توانم شرکت‌ها را از طريق بورس خريداري کند.

وي گفت:‌زنجاني در پاسخ به من اظهار داشت که قصد دارد منابعي را وارد کشور کند و چون سازمان‌هاي تأمين اجتماعي جزو تحريم‌‌ها نيستند اين کار راحت صورت مي‌گيرد.

حميد فلاح هروي در ادامه به سخنان مرتضوي اشاره کرد و گفت: در بين اين گفت‌وگو مرتضوي وارد شد و زنجاني من را به عنوان کارشناس معرفي کرد مرتضوي هم توضيح داد با کسري بودجه مواجه هستند و از رئيس‌جمهور مجوز فروش گرفته است.متهم رديف سوم تأکيد کرد: من به مرتضوي گفتم شرکت‌ها ضررده هستند اما او در پاسخ من گفت که اگر اين شرکت‌ها در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد موضوع حل مي‌شود.

متهم رديف سوم گفت: پس از چند روز زنجاني به مسافرت رفت اما سفرش طولاني شد و متوجه شدم در دبي گرفتار شده و نمي‌تواند خارج شود.

با معاون اقتصادي وزارت وقت اطلاعات تماس گرفتم و وقت ملاقات خواستم و در آن جلسه متوجه شدم اين وزارتخانه براي رفع مشکل زنجاني در دبي فعال است. بابک زنجاني متهم رديف اول با اجازه از دادگاه براي توضيح در اين خصوص گفت: من يک آدم حرفه‌اي هستم، مگر مي‌شود بگويم کار‌شناس صرافي بانک ملت چقدر بنويسد؟

از سوي ديگر براي من فرقي نداشت که بانک ملي يا ملت نرخ ين را خلاف اعلام کند. در واقع چک‌هايي که من گرفتم ضمانت پول خودم بوده ضمن اينکه من به سازمان تأمين اجتماعي ريال نداده بودم که بخواهند به من ريال بدهند، بلکه بايد ارز مي‌دادند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین