کد خبر: ۷۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰
این ماموریت تنها چند روز پس از بازگشت همکارانشان آغاز می شود. به این ترتیب تیموتی پیکه اولین فضانورد بریتانیایی است که به فضا سفر خواهد کرد.
 سه فضانورد جدید ظهر سه‌شنبه عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شوند.

به گزارش یورونیوز،تیموتی پیکه، فضانورد بریتانیایی، تیمونی کوپرا، فضانورد آمریکایی و یوری مالنچنکو، همکار روس آنها سه فضانوردی هستند که روز سه شنبه(۲۴ آذر) عازم ایستگاه فضایی بین المللی شوند.

این ماموریت تنها چند روز پس از بازگشت همکارانشان آغاز می شود. به این ترتیب تیموتی پیکه اولین فضانورد بریتانیایی است که به فضا سفر خواهد کرد.

قرار است روز سه شنبه این سه نفر زمین را از پایگاه قزاقستان ترک کرده و پس از سفری ۶ ساعته وارد ایستگاه فضایی بین المللی شوند. پیکه، فضانورد بریتانیایی که مدت ۱۷ سال خلبان نظامی بوده و سه هزار ساعت پرواز دارد، قرار است مدت ۱۷۳ روز را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری کند. او همچنین داوطلب شده تا آزمایشهایی را در فضا روی بدنش انجام دهند.

تیموتی پیکه می گوید: «مایلم چند آزمایش علمی را روی بدنم تجربه کنم. قرار است ۲۵ آزمایش روی بدن من انجام شود. آزمایشهایی در بخش تراکم استخوان و یا آزمایشهایی روی چشم، از دست دادن چگالی عضلات، تغییر در بینایی فضانوردان، تغییرات در سیستم ایمنی بدن و تاثیراتی که بی وزنی روی بدن انسان می گذارد. همچنین تاثیر بی وزنی در کنار داروها و واکسن ها برای معالجه بیماری های مختلف. بنابراین تحقیقات مهم پزشکی قرار است در آنجا انجام شود که می تواند تاثیر درخشانی بر زندگی مردم روی زمین داشته باشد.»

او در پایان می افزاید: «فکر کنم آنچه مرا بیش از هر چیزی هیجانزده کند، بدون شک دیدن مناظر از آن بالاست.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین