اعتراض استاندار اسبق به رییس کمسیون انرژی مجلس
کد خبر: ۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
بي¬ترديد دوران مديريت جناب آقاي مهندس زنگنه بخشي از تاريخ پرافتخار صنعت نفت در زمينه¬هاي كارآفريني ، بكارگيري مديران لايق ، خلاق و كارآمد و سرمايه¬گذاري¬هاي عظيم در صنعت نفت ، گاز و پتروشيمي بوده است.
تدبیر و امیدبه دنبال اظهارات میر کاظمی رییس کمیسیون انرژی مجلس در مورد معرفی بیژن زنگنه به عنوان وزیر ییشنهادی دولت روحانی از سوی عبدالحسن مقتدایی استاندار اسبق استانهای خوزستان وهرمزگان و نیز نماینده اسبق شهر نفتی آبادان و عضو کمیسیون انرژی مجلس  صادر شد . در بخشی از نامه مقتدایی آمده است :

بنده با سابقه¬اي بيش از 36 سال در صنعت نفت و افتخار دو دوره حضور در خانه ملت و كميسيون نفت ، عملكرد مديريتي حدودا" 12 نفر را در كسوت مديريت عامل شركت ملي نفت ايران و يا وزير نفت در دوران قبل و بعد از انقلاب تجربه نموده¬ام.

هر كدام از آنان ويژگي خاصي در مديريتهاي خويش با توجه به شرايط زماني داشته¬اند. بي¬ترديد دوران مديريت جناب آقاي مهندس زنگنه بخشي از تاريخ پرافتخار صنعت نفت در زمينه¬هاي كارآفريني ، بكارگيري مديران لايق ، خلاق و كارآمد و سرمايه¬گذاري¬هاي عظيم در صنعت نفت ، گاز و پتروشيمي بوده است. ضمن احترام به عملكرد موفق برخي از وزراي سابق نفت ، به جرأت مي¬توان گفت كه دوران وزارت آقاي زنگنه جزء شاخص¬ترين و موفق¬ترين دوران وزارت نفت و با كارنامه¬اي كاملا" قابل قبول بوده است.

استاندار اسبق خوزستان و هرمزگان در بخش دیگری آورده است :

در فرمايشات جنابعالي عصبيتي مشهود است كه منطق و عدالت شما را در خصوص اظهارنظر و ارزيابي صلاحيت ديگران مخدوش مي¬نمايد.

در اظهاراتتـان مشخص ننموده¬ايد كه معيارهاي بيان شده جهت ارزيابي وزير نفت با مأخذ كدام آئين¬نامه ، دستورالعمل و قانون است . بايستي بدانيم كه خطوط قرمز براي ارزيابي سوابق وزراء را قانون تعيين مي¬نمايد نه سلايق افرادي كه در مناصب گوناگون قرار مي¬گيرند. استفاده از ادبيات و الفاظ تهديدآميز آن هم از جايگاه رئيس كميسيون انرژي منطقي به نظر نمي¬رسد و نوعي پيش¬داوري و تعدي به حقوق شهروندي تلقي مي¬گردد. اخلاق حرفه¬اي در سياست و مديريت چنين حكم مي¬كند كه افراد و مقاماتي در سطح جنابعـالي به اصول حرفـه¬اي مقيد و پاي¬بند باشند كه در اظهارات شما چنين تقيدي استنباط نمي¬گردد. با توجه به سوابق آقاي مهندس زنگنه بعنوان وزير در وزارتخانه¬ي سنگرسازان بي¬سنگر در دوران دفاع مقدس و متعاقبا" تصدي دو وزارتخانه¬¬ي مهم و استراتژيك توليد انرژي و پشتوانه درآمدهاي ارزي كشور يعني نيرو و نفت در مقايسه با سوابق جنابعالي و افراد مشابه چه از جنبه ارشديت و خدمت در دوران دفاع مقدس و چه از جنبه پيشكسوتي در ارايه خدمات مديريتي ، فني و تخصصي در وزارت نيرو و نفت بايستي در مقابل ايشان با احترام، تواضع و دست به سينه ايستاد و يا به اصطلاح نظاميان در مقابل فردي با چنين سوابقي درخشان و خادمانه و با توجه به جايگاه ارشديت و پيشكسوتي ايشان در دوران خدمتش بايد با احترام و با قامتي راست پا بچسبانيم.

نماینده آبادان و عضو سابق کمسیون انرژی در پایان نامه خود از میر کاظمی خواسته است :

با توجه به فضاي آرام و توأم با تفاهم روزهاي تنفيذ و تحليف نبايستي با اين قبيل اظهارات و تهديدها آن هم از جايگاه رياست نهادي بنام كميسيون انرژي و از درون خانه ملت فرصت خدمت به مردم را از مديران سخت¬كوش و خدوم سلب ننموده و مردم را از اين فرصتهاي مناسب و طلايي محروم نکنید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین