|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۷۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جنبش دانشجویی باید بانشاط و به صورت پویا ادامه داشته باشد چراکه سرمایه معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران در وجود جوانان با انگیزه و با نشاط تعریف می‌شود.
محمدرضا عارف اظهار کرد: یکی از موارد تصویب اساس‌نامه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین، آیین‌نامه اداری و مالی آن است که امیدواریم با دیدگاه ویژه گام‌های اساسی را در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی برداریم.

وی با بیان اینکه وجود جوانان کنجکاو و پرسشگر، با نشاط و علاقمند به علم یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته کشور است، افزود: یکی از مزیت‌های کشور، وجود نیروی انسانی در اجرای برنامه توسعه است که باید نسبت به این سرمایه‌های وجودی توجه کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری به سالروز 16 آذرماه و نقش و رسالت اجتماعی و سیاسی دانشجویان اشاره و بیان کرد: جنبش دانشجویی باید با نشاط و به صورت پویا ادامه داشته باشد چراکه سرمایه معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران در وجود جوانان با انگیزه و با نشاط تعریف می‌شود.

عارف ادامه داد: ارائه راه‌کارهای تولید علم و پاسخگویی به نیازهای کشور و سهم بخش‌های مختلف در تولیدات ناخالص داخلی از موضوعاتی است که در دانشگاه کمتر به آن توجه می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود 4 میلیون و 500 هزار نفر دانشجو در کشور، اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعات قابل توجه در این بخش است که این افراد باید به کارآفرینی توجه کنند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از اسناد چشم‌اندازهای دانشگاهی دانشگاه‌های کشور بر اساس خواسته‌ها و نیازهای دانشجویان تصویب شده است در این راستا دانشجویان باید رسالت علمی خود را مشخص و تبیین کرده و در این اسناد جایگاه خود را حفظ و کسب کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: دانشجویان دوره هشت سال دفاع مقدس توانستند ظرفیت‌های علمی خود را شناسایی و در زمینه علمی پیشرفت کنند که دانشجویان امروز نیز باید از ظرفیت‌های بالقوه نهایت استفاده را در راستای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) داشته باشند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین