|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۷۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اشاره تلویحی به امکان گرمی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی اعلام کرد کل منطقه به عادی سازی هر چه بیشتر مناسبات نیاز دارد.
 دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه لغو شد.

 به نقل از پایگاه تلویزیون «روسیا الیوم»، دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای اش، که قرار بود روز سه شنبه (فردا) در  «سن پترزبورگ» برگزار شود، لغو شد.

اشاره تلویحی اردوغان به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اشاره  تلویحی به امکان گرمی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی اعلام کرد کل منطقه به عادی سازی هر چه بیشتر مناسبات نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس از آنکارا ، اردوغان با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت :‌«  اگراسرائیل و ترکیه بتوانند بر سر قربانیان حمله اسرائیل به کشتی مرمره و پرداخت غرامت در این خصوص به توافق برسند و اگر اسرائیل محاصره فلسطینیان را برچیند، عادی سازی روابط با اسرائیل امکان پذیر خواهد بود. »‌

روابط میان ترکیه و اسرائیل در سال 2010 پس از حمله اسرائیل به کشتی های امدادرسانی که به سمت غزه در حرکت بودند  و بر اثر آن نه تبعه ترکیه کشته شدند ، به تیرگی گرایید. وی افزود از عادی سازی روابط ، دستاوردهای زیادی عاید منطقه خواهد شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین